استاندار قزوین گفت: در حوزه اجتماعی با آسیب‌ها و معضلات زیادی روبه‌رو هستیم و با وجود تلاش‌های انجام‌شده هنوز در این موفق عمل نکردیم.
کد خبر: ۱۰۰۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 12 October 2021

هدایت‌الله جمالی‌پور بعدازظهر امروز در همایش رابطان اجتماعی نیروی انتظامی که در سالن اجتماعات شهید مسعود امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه اجتماعی با آسیب‌ها و معضلات زیادی روبه‌رو هستیم و با وجود تلاش‌های انجام‌شده هنوز در این موفق عمل نکردیم.

وی اضافه کرد: با این حال ناجا در حوزه مربوط به خود عملکرد خوبی داشته و با همه کمبودها و مشکلات برای تأمین امنیت پایدار مردم از همه اهرم‌های موجود خود استفاده کرده است.

جمالی‌‌پور با انتقاد از کم‌کاری نهادهای دانشگاهی و آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: باید دانشگاه و مدارس برای آموزش و تبیین فرهنگ قانون‌مداری به کمک ناجا بیایند تا تبعیت از قانون به یک فرهنگ پیشرو در جامعه تبدیل شود و افراد قانون‌گریز به عنوان اشخاص زرنگ و قدرتمند به جوانان معرفی نشوند.

وی آموزش و امنیت را 2 بال مهم توسعه اجتماعی استان قزوین دانست و یادآور شد: با وجود اینکه نیروهای انسانی ما در ادارات و دستگاه‌های دولتی همگی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند، اما بهره‌وری کار آنها پایین است و همین موضوع نشان می‌دهد که در تربیت و پرورش اجتماعی افراد تحصیلکرده موفق نبودیم.

لزوم همکاری پلیس و مدرسه برای ارتقای سطح تربیت اجتماعی

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم همکاری پلیس و مدرسه برای ارتقای سطح تربیت اجتماعی دانش‌آموزان استان قزوین گفت: اگر تعامل بین پلیس و معلمان اتفاق بیفتد و ارتباط پایداری بین محصلان و افسران نیروی انتظامی شکل بگیرد، مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد راحت‌تر خواهد بود.

جمالی‌‌پور افزود: باید کمیته‌ای مشخصی در زیر مجموعه شورای آموزش و پرورش تشکیل شود تا همکاری‌های بین پلیس و مدرسه در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و آموزش قوانین انتظامی افزایش یابد و بهتر است این تعامل‌ها را جدی بگیریم و به جای تعارف کردن به همدیگر در مراسم برای حل مشکلات واقعی مردم همفکری داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار