رئیس پلیس فتای استان قزوین افزود: میزان جرم‌های کشف شده در فضای مجازی نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۰۴ درصد افزایش یافته که نشان دهنده هوشمندی پلیس درشناسایی، رصد و دستگیری مجرمین است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 13 October 2021

سرهنگ محمد فرهودی ضمن تبریک هفته ناجا گفت: پلیس فتا وظیفه برقراری امنیت در بستر فضای مجازی را بر عهده دارد و به میزانی که شبکه‌های اجتماعی متنوع‌تر شوند پلیس با تجهیز خود در راستای امنیت شهروندان و استفاده درست از فناوری‌های دنیای مجازی یگ گام جلوتر از استفاده کنندگان است.

رئیس پلیس فتای استان قزوین تصریح کرد: میزان دستگیری‌ها نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته و بیشترین جرم‌ها نیز در حوزه کلاهبرداری، مزاحمت اینترنتی و نشر اکاذیب بوده است.

این مقام انتظامی استان قزوین با اشاره به هشدارهای پلیسی برای استفاده بهتر کاربران از فضای مجازی گفت: سواد رسانه‌ای یکی از اصول اولیه و مهم کاربران برای کاهش آسیب در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از جرم، پلیس بیش از ۶۰ هشدار برای مراقبت کاربران درسایت‌ها و کانال‌ها منتشر کرده و پیامک‌هایی برای آگاهی مردم و شناسایی آسیب‌ها ارسال شده تا سطح هوشیاری مردم افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار