استاندار قزوین گفت: روند احیای کاروان‌سرای تاریخی شاه‌عباسی روستای خرزان که پیشینه تاریخی آن به دوره قاجاریان می‌رسد، با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان بودجه از امروز آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ 14 October 2021

 

به گزارش تابناک قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین عصر امروز با حضور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای تاریخی خرزان (از توابع بخش کوهین شهرستان قزوین) با اهالی این روستا دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

استاندار قزوین در این دیدار خدمتگزاری به مردم و احترام به آرا و نظارت آنان را افتخار مسئولان نظام دانست و اظهار داشت: در 2 سال اخیر سخت‌ترین تحریم‌ها علیه کشور رقم خورد و به همین دلیل بسیاری از درآمدها محقق نشد.

هدایت‌الله جمالی‌پور با اشاره به 10 برابر شدن بودجه محرومیت‌زدایی استان قزوین در سال 1400 نسبت به سال گذشته اضافه کرد: به همین معضل تأمین آب شرب بهداشتی و آشامیدنی برای اهالی روستای خرزان را با اتکای به بودجه محرومیت‌زدایی حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بی‌سابقه خشکسالی در سال آبی اخیر بیش از 120 روستای استان قزوین با بحران جدی آب و تنش آبی مواجه شدند که در این حوزه بخشی از روستاها با اجرای طرح‌های زودبازده آب‌رسانی شدند و به بعضی دیگر هم توسط شرکت آب‌وفاضلاب با تانکر آب‌رسانی انجام شد.

آغاز احیای کاروان‌سرای تاریخی خرزان

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر تاریخی و گردشگری در روستای خرزان گفت: آثار تاریخی و باستانی شناسنامه یک قوم محسوب می‌شوند و در گذشته ایرانیان در علوم و فنون مختلف سرآمد بودند و آثار تاریخی موجود برای معرفی هویت ما بسیار حائز اهمیت است.

جمالی‌پور با اشاره به وجود کاروان‌سرای شاه‌عباسی در روستای خرزان افزود: روند احیای این کاروان‌سرای تاریخی که پیشینه تاریخی آن به دوره قاجاریان می‌رسد، با تخصیص 300 میلیون تومان بودجه از امروز آغاز خواهد شد و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باید تجهیز و ایمن‌سازی این مکان تاریخی ارزشمند را در اسرع وقت انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار