مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:حدود۹۰درصد از نابینایان و کم بینایان استان زیر پوشش حمایت‌های مستمر سازمان بهزیستی هستند.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 15 October 2021

علیرضا وارثی گفت: حدود ۹۰ درصد از نابینایان و کم بینایان استان تحت پوشش حمایت‌های مستمر سازمان بهزیستی هستند که امیدواریم این آمار را به ۱۰۰ درصد برسانیم.
وی گفت : در استان قزوین پنج هزار نابینا و کم بینا شناسایی شده است که بیش از سه هزار نفر از این افراد را مردان تشکیل می‌دهند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود : بیشترین معلولیتی که در این زمینه وجود دارد مربوط به مشکلات مادرزادی است که بیش از ۲ هزار نفر را شامل می‌شود و کم‌ترین علل این موضوع هم ژنتیک است که با برنامه‌های سازمان به دنبال پیشگیری این موضوع هستیم.

وارثی افزود: بیشترین جامعه هدف ما در این حوزه از معلولیت با ۲هزار و ۲۹۱ نفر در قزوین هستند و کمترین جامعه هدف نیز با ۲۰۶ نفر مربوط به آوج است.

وی گفت : از جهت شدت معلولیت بیشتر افرادی که دارای معلولیت نابینایی هستند از شدت خفیف برخوردار هستند و تنها ۴۲۶نفر از آمار نابینایان استان قزوین دچار نابینایی شدید و مطلق هستند.

مدیر کل بهزیستی قزوین افزود : بسیاری از افراد نابینا در استان با توجه به امکاناتی که موسسه نابینایان و کم بینایان در اختیار آن‌ها گذاشته است دارای مدارک بالای علمی هستند که این مهم نشان دهنده توانمندی بالای این افراد است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۶۲نفر از نابینایان استان مشکل اشتغال دارند، گفت: سازمان بهزیستی خدمات مختلف تحصیلی، بیمه‌ای را برای افراد نابینا در نظر گرفته است، ولی دستگاه‌ها و خیران هم باید در این زمینه کمک رسانی کنند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: در مناطق روستایی هیچ گونه نابینای شناخته نشده‌ای وجود ندارد و تمامی این افراد تحت پوشش سازمان هستند.

وارثی گفت : مناسب سازی معابر و اشتغال به عنوان مهم‌ترین چالش‌های نابینایان در استان به حساب می‌آید که امیدواریم در این زمینه دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را پیگیری فرمایند.

وی افزود : راه اندازی و فعالیت ویژه موسسه نابینایان و کم بینایان استان قزوین بسیاری از خلا‌های سازمان بهزیستی را برطرف کرده و سبب حمایت‌های بیشتری از این جامعه آماری شده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار