گشت مشترک ادارات دامپزشکی با محیط زیست و منابع طبیعی از چراگاه‌ها و حیات وحش به منظور پیشگیری و کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک انجام شد.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 16 October 2021

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک موثرترین راه ‏پایش بیماری طاعون نشخوار کنندگان در حیات وحش آبیکپیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان کوچک را واکسیناسیون دانست و گفت: یک دوره کلاس آموزشی آشنایی با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک ویژه دهیاران و شورای‌های روستای شهرستان آبیک در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آبیک انجام شد.

دکتر مرتضی یعقوبی افزود : طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار در دام‌های کوچک اهلی و حیات وحش بوده و هدف از برگزاری گشت مشترک، مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش شهرستان آبیک است . 

وی گفت : پایش‌های اداره دامپزشکی در مناطق حفاظت شده شهرستان تشدید و با اطلاع رسانی محیط زیست و مردم، تلفات حیات وحش برای تشخیص بیماری بررسی خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک همچنین در خصوص علائم بالینی طاعون نشخوارکنندگان کوچک گفت: این بیماری با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به طاعون، به شدت لاغر و تلف می‌شود.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار