عضو شورای شهر قزوین گفت: مجموعه مدیریت شهری قزوین باید با دقت و درک صحیح از وضعیت ورزش بانوان شهر و برنامه ریزی خوب حمایت از ورزشکاران در سطوح مختلف را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 17 October 2021

حسین صلح جو در جلسه کمیسیون فرهنگی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورا که به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان برگزار شد، با بیان اهمیت جایگاه ورزش در سلامت بانوان گفت: ورزش برای بانوان بسیار مهم است و سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد و نبود آن در زندگی باعث افزایش بیماری‌‎ها و تنش عصبی خواهد شد.

این عضو شورای شهر قزوین افزود: ورزش اگر با رعایت استانداردها انجام شود موثر است، اما امروزه این حوزه جایگاه کمرنگی در میان بانوان دارد.

وی خاطر نشان کرد: ورزش موجب کاهش مرگ و میر شده و با رژیم غذایی مناسب عامل موثر در کاهش وزن است و از نظر روانی باعث کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.

صلح جو در ادامه با اشاره به اینکه ورزش برای بانوان راهی برای مشارکت در زندگی اجتماعی و فرهنگی است، افزود: توسعه سرانه فضای و عدالت در این حوزه باعث می‌شود تا بانوان با عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری در فرصت‌های شغلی و زندگی فردی خود موفقیت کسب کنند.

وی عنوان کرد: تا کنون ورزشکاران زیادی از جامعه بانوان توانسته‌اند در حوزه ورزش مدال‌های رنگارنگی را کسب نمایند؛ اما با وجود اینکه بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند امکانات و زیرساخت‌های لازم ورزشی جهت بهره‌برداری و استفاده آن‌ها در شهر بسیار کم است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: بایستی در راستای وظایف خود، ارتقای ورزش همگانی و حمایت از تیم‌های مدال آور و تجلیل از آن‌ها در برنامه و اولویت شورا و شهرداری قزوین قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای تقویت امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ورزش بانوان تلاش کرد افزود: بایستی امکانات و ابنیه‌های ورزشی در حوزه ورزش بانوان رصد و شناسایی شود و برای ارتقای امکانات در سطح کلان و مدیریت استان تلاش‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

صلح جو گفت: امیدواریم در شورای ششم شاهد اقدامات خوب در حوزه ورزش به ویژه درحوزه ورزش بانوان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار