مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با تلاش و پیگیری‌ شبانه‌روزی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، هزار و ۱۵ هکتار از بستر رودخانه آبگرم چای در شهرستان آوج، سند دار شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 06 December 2021

به گزارش تابناک قزوین، یدالله ملکی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: یکی از علل ورود خسارات در زمان وقوع سیلاب ها تصرف و تعدی به بستر رودخانه ها است که آسیب های زیاد جانی و مالی را برای روستاها و شهرهای همجوار به دنبال دارد.

ملکی گفت: با توجه به این موضوع، اخذ اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه های استان با هدف پیشگیری و کاهش میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب ها، تثبیت مالکیت دولت و تسریع در برخورد قانونی با متخلفان از ۲ سال پیش به صورت جدی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه، تصریح کرد: در این راستا سند یک هزار و ۱۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه آبگرم چای در محدوده شهرستان آوج اخذ شد و این اقدام مهم در خصوص سایر رودخانه‌های استان نیز در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه رودخانه ها در بخشهای مختلف استان واقع شده اند لازم است سایر دستگاه‌ها نیز همکاری بیشتری با این شرکت به عنوان متولی حفاظت و صیانت از رودخانه ها داشته باشند تا ضمن حفظ حقوق بیت المال از اقدامات متصرفانه به بستر قانونی رودخانه ها و زمین خواری جلوگیری به عمل آید.

استان قزوین دارای رودخانه های خررود، ابهررود، حاجی عرب، شاهرود و رودخانه‌های کوچک دشت قزوین است که مجموع طول رودخانه های جاری در استان حدود ۲ هزار و ۷۸۰ کیلومتر می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار