بسته خبری قزوین:
احمد خورگامی در سرمقاله افق آینده مهم ترین مانع توسعه و پیشرفت استان را زیاده خواهی قدرت طلبان دانست/قاسمی در واکنش به انتشار نامه ای به نام ستاد انتخاباتی روحانی در قزوین گفت: نویسندگان نامه را نمی شناسم؛ موضوع را از طریق دادستانی پیگیری می کنیم
کد خبر: ۱۰۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 27 September 2015

احمد خورگامی در سرمقاله هفته نامه افق آینده(حرف اول) شماره 151 مورخه 94/7/5 با عنوان"پیشرفت استان قربانی زیاده خواهی قدرت طلبان" نوشته است :پس از پیروزی حجت الاسلام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، یکی از سخنانی که ایشان چندین بار بر آن تاکید کرده اند و البته با شناختی که از سوابق اعتدالی ایشان نیز وجود داشت انتظاری غیر از این هم نداشتیم، این بود که با پیروزی دولت تدبیر و امید هیچ گروهی نباید احساس شکست کند و همه گروه ها باید احساس پیروزی داشته باشند، این بدان معناست که این دولت اختصاص به هیچ جناح خاصی ندارد و در دولت نیز وزرایی با همه گرایشات سیاسی وجود دارند.

هر چند درک این موضوع خیلی دشوار نیست و بارها در نشست های اصلاح طلبان استان با اعضای محترم دولت نیز به این عزیزان یادآوری شده است که دولت روحانی، دولت اصلاح طلبان نیست و اصولا اصلاح طلبان در انتخابات از ابتدا به دنبال شخصیت هایی مثل عارف بودند و به دلیل عدم اقبال مردم به ایشان، ناچار به کناره گیری از دور رقابت انتخاباتی شدند، اما چرا درک این موضوع آسان برای اصلاح طلبان تا این حد دشوار است؟

-عدم اعتنای استاندار به حاشیه ها

همه مردم قزوین از ارتباط و نزدیکی مرتضی روزبه با حضرت آیت ا... باریک بین نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه سابق قزوین مطلع و با خبرند. ((استان در دستان دست راست آیت ا...)) تیتری بود. که این هفته نامه با انتصاب جناب روزبه به استانداری کار کرد. حمایت همه جانبه حضرت آیت ا... باریک بین، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی از انتصاب آقای روزبه برای استانداری کار را تمام کرد. ولی متاسفانه کسانیکه همواره همه چیز را برای خود و در خدمت خود می خواهند در یک نمایش طنزگونه وانمود کردند که آنها باعث انتصاب روزبه به این سمت بوده اند. چنانچه فرض کنیم ادعای این حضرات مدعی درست باشد، تکرار هزار باره ی آن در رسانه ها چه معنایی دارد؟ سئوال این است که این کار را برای رضای خدا انجام داده اید یا برای سهم خواهی و قدرت طلبی؟ اگر برای رضای خدا بوده دیگر چرا در بوق و کرنا می دمید؟ تعیین ضرب الاجل و مهلت چند ماهه و... برای چه؟ برای انتصاب خویشان و هم حزبی ها؟!! ای کاش برای رشد و توسعه و پیشرفت استان مهلت تعیین می کردید. ای کاش برای رفع بیکاری، حل مشکل کم آبی استان، رفع مشکلات کشاورزان، حل مشکلات واحد های صنعتی بحران زده و دهها مشکل دیگر ضرب الاجل تعیین می شد. نه انتصاب اقوام و خویشاوندان و هم کیشان.

با تمام این مباحث مرتضی روزبه استاندار قزوین، هیچگاه به این مسائل حاشیه ای ورود نکرد و پاسخ نداد و خود را درگیر حواشی ننمود و همت و تلاش خود را در جهت عمران و آبادانی استان معطوف نمود و انصافا اقدامات مثبتی نیز در زمان استانداری ایشان انجام و ریل گذاری شده است. روزبه دومین استاندار بومی استان قزوین است که دلسوزی و تعصبات خاص استانی برای کار و خدمت به استان را دارد و متاسفانه همان گروهی که برای اولین استاندار بومی حاشیه سازی می کردند و بالاخره با تبانی وزیر وقت کشور و اخذ 80 رای اصلاح طلبان مجلس هشتم به شرط عزل احمد نصری باعث برکناری اش شدند، این بار نیز حضور یک نیروی بومی را تاب نمی آورند و هر روز به دنبال ایجاد یک حاشیه هستند. و ای کاش نقد و اعتراض این گروه به روزبه، برای عملکرد اجرایی و دلایل تخصصی بود. خواست این گروه عزل و نصب فله ای مدیران استان و انتصاب از روی لیست اعطایی این عزیزان است.

این در حالی است که از ابتدای حضور روزبه بخش قابل توجهی از مدیران تغییر یافته اند، اما این تغییرات دو ویژگی مهم داشته اند، یکی آن که با عجله و شتاب نبوده اند و دوم اینکه بیشتر مدیران منصوب شده فاقد گرایش سیاسی بوده اند. حال آنکه اصلاح طلبان تندرو همه چیز را برای خود می خواهند. دو معاون استاندار، بیشتر مدیران کل ستادی استانداری، سه فرماندار، بیشتر معاونین فرمانداری ها، هشتاد درصد بخشداران، و بیشتر ادارات کل استان مثل صنایع، جهاد، آموزش و پرورش، نوسازی، مسکن و شهرسازی، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد، امور مالیاتی، کتابخانه ها، دانشگاه های امام، علوم پزشکی، علمی کاربردی و دهها مورد دیگر تغییر در این دولت ایجاد شده است، این عزیزان دنبال چه تغییرات دیگری هستند؟ آیا دلیل این داد و فریاد ها به جز منفعت طلبی و سهم خواهی است؟

-دود ناشی از این اختلافات به چشم چه کسانی می رود؟

بازار سیاست همیشه در قزوین داغ بوده و بسیاری از چهره های سیاسی بنام زادگاهشان قزوین است، اما متاسفانه بجای اینکه سیاست و گروه های سیاسی در خدمت به مردم استان باشد متاسفانه این دعواهای سیاسی آسیب های جدی و جبران ناپذیری به رشد و توسعه استان زده است. اگر کسانی ارتباطاتی با استان گیلان داشته باشند، با اندکی پرس و جو درخواهند یافت که از بدو حضور دکتر نوبخت در دولت و هماهنگی و پیگیری نمایندگان استان گیلان و همکاری و همراهی دکتر نوبخت چه سرعت و شتابی در خدمت رسانی به مردم این استان صورت گرفته است. اما در استان قزوین کمتر از شخصیت های برجسته و ملی خود بهره برده اند و همواره دعوا های سیاسی در اولویت فعالان سیاسی استان بوده است. دود ناشی از این اختلافات به چشم مردم مظلوم خواهد رفت. کسانی که در این حاشیه سازی ها و ایجاد شکاف و اختلافات مثل ماجرای اخیر، به قول خودشان تغییر استاندار نقش آفرین هستند، باید به افکار عمومی و تاریخ پاسخ بدهند که چه ضربات جبران ناپذیری به استان وارد کرده اند.

***

*فروش زعفران عربستان در قزوین ممنوع شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی‌اکبر کبیری صبح امروز در نشست با اعضای اصناف استان قزوین، اظهار داشت: زعفران سوغات مکه تقلبی بوده و فروش این نوع زعفران‌ها در قزوین ممنوع شد.
وی با بیان اینکه زعفران سوغات مکه سرطان‌زا است، عنوان کرد: حجاج باید به این نکته توجه داشته باشند که از وارد کردن این نوع زعفران به استان و کشور خودداری کنند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه زعفران ادویه‌ای گران قیمت بوده و افراد سودجو در همین راستا اقدام به تولید زعفران غیر قانونی و تقلبی می‌کنند، اظهار کرد: این افراد با اضافه‌کردن مواد‌ی به زعفران، ماهیت اصلی این ماده غذایی و دارویی پرارزش را از بین برده و  با این  دسته از تخلف‌ها از نظر اقتصادی  به مردم آسیب رسانده و نیز سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
کبیری با بیان اینکه از جمله خطرناک‌ترین تخلف‌ها می‌توان به اضافه کردن گوشت گاو به صورت رشته‌ای به زعفران است، بیان کرد: این گوشت‌ها را خشک کرده و پس از آن به زعفران اضافه می‌کنند که این امر سبب ورور میکروب‌های زیادی به بدن انسان‌ها می‌شود.
وی افزود: از دیگر موادی که به ماده غذایی زعفران اضافه می‌شود می‌توان به گلرنگ، چغندر، فیبرهای انار و  افزودن رطوبت بیش از هفت درصد به زعفران اشاره کرد.
***
*هکر دانشگاه های قزوین دستگیر شد

مهدی مختاری‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از دستگیری هکر سایت یکی از دانشگاه‌های استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: به دنبال شکایت یکی از دانشگاه‌های این استان مبنی بر هک شدن سایت و تغییرات نمرات دانشجویان، موضوع بررسی و با هماهنگی قضایی، متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی عنوان کرد: پلیس، هکر 26 ساله تهرانی را که یکی از دانشجویان این دانشگاه بود را دستگیر و مورد بازجویی قرار داد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان قزوین خاطرنشان کرد: متهم که در ابتدا منکر اقدامات مجرمانه خود بود در بازجویی فنی و تخصصی پلیس به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را، تغییر نمرات و مشکلات مالی در پرداخت شهریه بالای دانشگاه عنوان کرد.

مختاری‌نسب با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضایی، به مسئولان و مدیران سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی توصیه کرد: امنیت سایت‌ها و پورتال‌های خصوصی و عمومی خود را بالا برده و از دسترس هکرها و آسیب‌هایی که در دانشگاه و در بین دانشجویان وارد می‌شود، در امان بمانند.

***

*قاسمی: نویسندگان نامه را نمی شناسم

نویسندگان این نامه خود را حامیان دولت و از اعضای ستاد انتخاباتی روحانی معرفی کرده و مدعی شده اند « برخی از اصلاح طلبان استان با مواضع و گفتار خود خواسته یا ناخواسته موجب می شوند دولت در نگاه مردم کم کار یا ضعیف جلوه داده شود».
از نگاه نویسندگان نامه،  یکی از این افراد، محمد علیخانی، فرزند شیخ قدرت اله علیخانی است که با مواضع خود دولت تدبیر و امید را ضعیف جلوه داده است.
  در بخشی از این  نامه که خطاب به رحمانی فضلی، وزیر کشور نوشته شده ، آمده است:« وقتی یک فردی از فیلترهای مختلف و متعدد دولت محترم عبور کرده و مهر تایید بر پرونده وی جهت پیاده کردن اهداف دولت در هر استانی خورده است، همه طرفداران دولت اخلاقا و چه بسا قانونا موظف هستند وی را حمایت کنند و حتی از وی فردی پیروز و موفق بسازند».
اشاره آنها به مرتضی روزبه است که این روزها شایعاتی مبنی بر تغییر او به گوش می رسد.
آنها در ادامه نوشته اند: «در استان قزوین مانند سایر استان ها ضعف ها و قوت هایی وجود دارد که قابل کتمان نیست؛ اما در این برهه از زمان تکرار جملات تخریبی و منفی و از ضعف ها گفتن و مدام زیر سوال بردن نمایندگان عالی دولت ها در هر استانی به مثابه ناکارآمد جلوه دادن دولت تدبیر و امید است؛ چرا که استانداران توسط دولت تعیین شده اند؛ بنابراین تخریب نماینده دولت یعنی ریختن آب در آسیاب کسانی که موفقیت دولت را نمی خواهند».
اما اسامی نویسندگان این نامه منتشر نشده است. آنها تنها خود را جمعی از اعضای ستاد انتخاباتی روحانی خوانده اند. موضوعی که با انتقاد رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در قزوین نیز روبرو شده است. محسن قاسمی درباره این نامه می گوید که اطلاعی از نویسندگان آن ندارد و از طریق دادستان پیگیر موضوع شده است.
قاسمی می گوید: رییس ستاد آقای روحانی در قزوین مشخص بوده و اگر قرار باشد نامه ای از سوی ستاد منتشر شود بایستی مورد تایید اعضای ستاد و رئیس آن قرار گیرد؛ هرچند که کار ستاد پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 پایان یافته و پس از آن فعالیتی نداشته است.
محسن قاسمی همچنین در گفتگو با صدای قزوین محتویات این نامه را مورد تایید ستاد نمی داند. او درباره مواضع خود و اعضای ستاد روحانی درباره استاندار می گوید که پیش  از این بارها در گفت وگو با رسانه ها مواضع خود را بیان کرده است.
این نامه پس از آن منتشر شد که شایعاتی مبنی بر تغییر استاندار در محافل خصوصی سیاسی استان مطرح شد.
بر اساس این شایعات، فریدون همتی نماینده اسبق ایلام در مجلس قرار است به زودی به عنوان استاندار معرفی شده و جایگزین مرتضی روزبه شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار