مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برای فعالیت گروه‌های تشریفات در آرامستان‌ها هیچ‌گونه مجوزی صادر نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷ 13 December 2021

 

محمدجواد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گروه‌های تشریفات مجالس ختم در قزوین اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی برای فعالیت گروه‌های تشریفات در آرامستان‌ها هیچ‌گونه مجوزی صادر نمی‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به رسالت‌های سازمان تبلیغات در حوزه ترویج سبک زندگی دینی و اسلامی، نظارت بر عملکرد حوزه مداحان بخشی از وظایف سازمان تبلیغات و همچنین کانون مداحان این سازمان است.

نظری افزود: متأسفانه شاهد آن هستیم که در برخی از تشریفات مراسم ترحیم تجملاتی وجود دارد که دور از فرهنگ اسلامی است و ما امیدواریم با رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم از فرهنگ تجمل‌گرایی فاصله بگیریم.

استفاده از آلات موسیقی در آرامستان‌ها ممنوع است

این مداح ابراز کرد: طبق ابلاغیه سازمان آرامستان‌های کل کشور و استفتائات که از مراجع تقلید گرفته شده، استفاده از کلیه آلات موسیقی در مراسم ترحیم و یادبود در ارامستان‌ها ممنوع است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که طبق نظرسنجی و بررسی‌های انجام شده از مردم، سازمان آرامستان‌ها و مداحان استان قزوین مورد توجه قرار گرفت مسئله مداحی در آرامستان‌ها و استفاده از آلات موسیقی بود.

این کارشناس بیان کرد: شیوه‌نامه‌ای توسط کانون مداحان قزوین برای مداحان ترحیم خوان در آرامستان ها تدوین شده که بر اساس آن مداحان برای فعالیت در آرامستان ها باید طبق شیوه‌نامه، جواز فعالیت از اداره کل تبلیغات اسلامی و کانون مداحان دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مجوز فعالیت مداحان به فرد تعلق می‌گیرد و به کانون‌های تشریفاتی تعلق نمی‌گیرد مطرح کرد: مراحل شیوه‌نامه برای فعالیت مداحان ترحیم خوان شامل مواردی از جمله ثبت مداح ترحیم‌خوان در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی برای دریافت ماهیت و کد شناسایی، ارائه عدم سوءپیشینه و اعتیاد، کسب تأییدیه‌های مکتبی و اخلاقی از کانون و بسیج مداحان، گذراندن دوره توجیهی است که مداحان پس از سپری کردن مراحل شیوه‌نامه و بعد از دریافت جواز فعالیت مشغول به کار می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار