کشاورزان بخش مورموری که هنوز در شوک سیل چند روز اخیر اوضاع نابسامانی را تجربه و خسارات بسیاری را متحمل شده اند با اخطار، احضار و جرائم بانکها جهت پرداخت وام‌های کشاورزی مواجه و حسابی کلافه و درمانده شده اند.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 22 January 2022

تابناک ایلام ، بهروز مردانی ::موضوع امهال و بخشودگی وام‌های بخش کشاورزی کلاف سردرگمی است که تا کنون کسی پاسخ قانع کننده ای برای آن نیافته و یا مسئولیت آن را به گردن نگرفته است.

نمایندگان استان در مجلس و بلاخص عضو کمسیون کشاورزی و منابع آب تلاش های بسیاری کرده تا دولت را قانع به اجرای بخشنامه ای کنند که با تمدید وام‌های کشاورزی و زیر بخش آن کمکی به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی های پیاپی سالیان اخیر کنند اما هنوز پاسخی دریافت نکرده و هر روز با وعده سرخرمن روبرو و مردم نیز به این وعده های امیدوار کننده دلبسته اند.

مردمی که خشکسالی های شدید و شرایط بد اقتصادی حاکم بر جامعه امانشان را بریده و آهی در بساطشان ندارند که با آن ناله کنند حال با سر رسید اقساط وام های کشاورزی گذشته مواجه و گرفتاری ها و مشکلاتشان را دوچندان کرده است.

از طرفی بانک ها نیز بدون توجه به تعیین تکلیف سرنوشت مصوبه سرنوشت ساز عرصه را بر آنها تنگ و این روزها با اجیر کردن نمایندگان حقوقی فشاری مضاعف بر این قشر بخت برگشته جهت اخذ مطالبات خویش وارد کرده اند .

در این بین کشاورزان بخش مورموری که هنوز در شوک سیل چند روز اخیر اوضاع نابسامانی را تجربه و خسارات بسیاری را متحمل شده اند با اخطار، احضار و جرائم بانکها جهت پرداخت وام‌های کشاورزی مواجه و حسابی کلافه و درمانده شده اند.

قهر طبیعت و جبر دولت مردم را در تنگنا و معیشت آنها را تحت تاثیر قرار داده و اگر به خواسته و دردهایشان توجه نشود باید نظاره گر خورد شدن استخوان های این قشر مولد باشیم.

متولیان و دولتمردان یا راهکاری اندیشه تا فشار کمتری بر کشاورزان وارد آید یا یکبار برای همیشه تکلیف مصوبه امهال و بخشودگی وام‌های کشاورزی را مشخص و بیش از این مردم را سرگردان و متحمل هزینه های اضافی از جمله دیرکرد و پرداخت حق موکلان بانک نشوند./م

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار