فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک گفت: اگر بیمارستان دولتی شهدا واگذار شود اجحاف درحق مردم محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸ 16 February 2022

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ مهدی صادق‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید لطف الله سیاهکلی‌مرادی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس از بیمارستان دولتی شهدای شهرستان آبیک به همراه علی علیجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک، اظهار کرد: شهرستان آبیک یک شهرستان کارگرنشین بوده و مردم به بیمارستان دولتی شهدا نیاز دارند و تنها امید مردم این شهرستان محسوب می‌شود.

وی افزود: سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک مخالف جدی واگذاری بیمارستان دولتی شهدا به بخش خصوصی است و شورای تامین شهرستان آبیک هم در برابر این موضوع، موضع گرفته و از حقوق مردم در بهره‌مندی از خدمات دولتی بیمارستان شهدا دفاع کرده و می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک ادامه داد: با دعوتی که از نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی داشتیم، وی امروز در شهرستان حضور یافت و در جریان مشکلات و مسائل مختلف تنها بیمارستان دولتی قرار گرفت.

صادق‌پور اضافه کرد: بیمارستان شهدا باید به همین شیوه دولتی باقی بماند و به مردم خدمات ارائه دهد که می‌طلبد تجهیزات و نیروی متخصص این بیمارستان تامین و تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش سلامت نباید فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ( بیمار نباید جز درد بیماری،  درد دیگری داشته باشد) فراموش شود بلکه باید کمک کرد و بیمارستان دولتی شهدا را به جایگاه مطلوب خود رساند تا خدماتی بهتر و مطلوب‌تر به مردم ارائه شود و برای درمان گرفتار استان‌ها و شهرهای دیگر نشوند.

این مسئول نظامی اذعان کرد: اگر بیمارستان دولتی شهدا واگذار شود اجحاف درحق مردم محسوب می‌شود.        

اتاق عمل و بلوک زایمان تعطیل می‌شود

علی علیجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم بیان کرد: جمعیت شهرستان آبیک را بیشتر قشر کارگری تشکیل می‌دهد و مردم توان پرداخت هزینه‌های هنگفت و خصوصی را ندارند.

وی تامین دستگاه ذخیره اکسیژن به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را از نیازهای ضروری بیمارستان دولتی شهدا ذکر کرد و افزود: در حال حاضر اکسیژن سازهای 150 لیتری و 300 لیتری در بیمارستان موجود است که 30 دستگاه کپسول 40 لیتری هم دپو شده و در مواقع ضروری از آنها استفاده خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: مردم از ما انتظار دارند که وضعیت بیمارستان شهدا ارتقاء یابد و برای اَعمال جراحی به شهرها و استان‌های همجوار و بیمارستان‌های خصوصی مراجعه نکنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اضافه کرد: با توجه به کمبود متخصص بیهوشی، درخواست می‌شود 2 رزدنیت بیهوشی سال سوم و چهارم به بیمارستان شهدا اختصاص یابد تا بتوان اَعمال مربوط به جراحی عمومی، ارتوپد، چشم و زایمان را انجام داد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر 12 بیمار کرونایی دربیمارستان شهدای آبیک بستری هستند و در روز 23 بهمن ماه یک خانم 55 ساله که بیماری زمینه‌ای داشته و یک ذر واکسن دریافت کرده بود، جان خود را از دست داد.

این مسئول تصریح کرد: مرکز واکسیناسیون کانون شهید خجسته‌روز همه روزه حتی ایام تعطیل صبح‌ها از ساعت هشت صبح تا 18 عصر برای دریافت واکسن شهروندان دایر است.

بستری 43 درصد از بیماران کرونایی در بیمارستان شهدا

دکتر محمد سالک رئیس بیمارستان دولتی شهدای آبیک هم با اشاره به گفت: تا مهر ماه امسال حدود 43 درصد بیماران کرونایی شهرستان آبیک در بیمارستان دولتی شهدا بستر و درمان شده‌اند و مابقی بیماران به بیمارستان خصوصی ولیعصر (عج) و بیمارستان‌های دیگر استان منتقل شده‌اند.

وی افزود: با رفتن متخصص بیهوشیِ پاره وقت از بیمارستان شهدای آبیک، اتاق عمل و بلوک زایمان تعطیل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: تمام مدارک بیمارستان شهدا برای ثبت در وزارت خانه به این وزارت خانه ارسال شده که درخواست داریم این موضوع پیگیری شود تا پروانه آن هر چه زودتر صادر شود.

رئیس بیمارستان شهدای آبیک بر اختصاص اعتبارات مناسب برای ارتقای این بیمارستان با توجه به درخواست‌های مستمر مردمی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار