در راستای تشدید نظارت‌های دامپزشکی بیش از ۴ تن گوشت قرمز و مرغ و ماهی تخم مرغ و آلایش دامی فاسد و یا تاریخ گذشته از چرخه مصرف هم استانی‌های محترم خارج شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 05 April 2022

به گزارش تابناک قزوین، تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۱۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا امحای بیش از ۴ تن فرآورده دامی غیر قابل مصرف در قزوینپایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

دکتر حمید زینالی، مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی با هدف نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، ناوگان حمل و نقل و مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی در استان قزوین با تجهیز ۱۸ اکیپ ثابت و سیار و در راستای امنیت و ایمنی غذایی هموطنان، به صورت شبانه روزی آغاز شد.

دکتر زینالی درباره کنترل خودرو‌های سردخانه دار و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی که حلقه آخر نظارت دامپزشکی تا زمان رسیدن فرآورده‌های دامی به مصرف کننده است تصریح کرد: ۴۳۰ خودروی دارای مجوز بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان قزوین هستند که در یک ماهه اخیر ۵۶۸ مورد بازدید سیستم سرمایش، ثبت دما و ... در این خودرو‌ها کنترل و همچنین ۳ هزار ۴۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام و بیش از ۴ هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل استفاده شامل: گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم مرغ و آلایش دامی فاسد یا تاریخ گذشته معدوم شد.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین همچنین از ارجاع ۶۶ مورد پرونده تخلف به مراجع قضایی خبر داد و از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند و حسب مورد عکس و فیلم‌های مرتبط با تخلفات مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق شماره تلفن ۰۹۹۲۸۸۴۵۸۲۳ در شبکه اجتماعی "بله" به سازمان دامپزشکی ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار