یک معلم در بخش الموت غربی قزوین در اقدامی ارزشمند هر روز بیش از ۱۰ کیلومتر مسیر صعب‌العبور صخره‌های منطقه را طی می کند تا دانش آموزان از تحصیل بازنمانند.
کد خبر: ۱۰۳۷۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 05 April 2022

به گزارش تابناک قزوین، محمدقاسمی معلمی که شیفت صبح در دبستان شهید صفی خانی روستای هیر و بعدازظهر را در دبستان شهید هادی قاسمی روستای لطر منطقه الموت غربی که دو دانش آموز دارد تدریس می‌کند.

او هر روز ۱۰ کیلومتر راه را طی می‌کند و از مسیر صعب العبور صخره می‌گذرد، تا شاگردانش که دسترسی به اینترنت ندارند، از درس عقب نمانند و ترک تحصیل نکنند.

قاسمی می‌گوید: برای رسیدن به دبستان شهید هادی قاسمی روستای لطر و تدریس به ۲ دانش آموز خود، مسیر دیگری هم هست ولی مسافت خیلی طولانی است و اگر بخواهد دور بزند، با توجه به کوهستانی بودن منطقه با ماشین حدود ۲ تا سه ساعت باید در رفت و آمد باشد که در نتیجه سرموعد از این مسیر به مدرسه نمی‌رسد.

عبور معلم قزوینی از ۱۰ کیلومتر مسیر صخره ای برای رسیدن به مدرسه

وی ادامه داد: نمی‌توانم دانش‌آموزانم را از یادگیری محروم کنم پس ترجیح می‌دهم با همین شرایط هر روز راهی مدرسه شوم تا مبادا وقفه‌ای در آموزش دانش آموزی ایجاد شود.

به گزارش ایرنا؛ کم نیستند از این معلمان فداکار در روستاهای استان قزوین، در شرایطی که امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت نیست همچنان با ایثار، ازخودگذشتگی و بی هیچ چشمداشتی از مسیرهای طولانی خود را به دانش‌آموزانشان می‌رسانند تا مبادا دانش آموزی از آموزش محروم بماند.

معلمی فقط شغل نیست، عشق، هنر، ایثار و فداکاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار