امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: در جهاد تبیین باید از آبروی خود هزینه کنیم تا بتوانیم دین خود را به شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ادا کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ 16 May 2022

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و شهدای روحانی استان قزوین که در دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در جهاد تبیین باید از آبروی خود هزینه کنیم تا بتوانیم دین خود را به شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم ادا کنیم و کوتاهی در این حوزه به هیچ‌وجه جایز نیست.

وی با اشاره به یکی از خطبه‌های نهج‌البلاغه اضافه کرد: در این خطبه امام علی(ع) می‌فرماید که در کنار دشمن باید عقبه آن را هم زیر نظر گرفت. به همین خاطر امروز ما نیاز داریم که در کنار دشمنانی مثل اسرائیل عقبه آنها یعنی آمریکا و انگلیس مکار را ببینیم و تحرکات سازمان سیا و سایر سرویس‌های جاسوسی وابسته به استکبار جهانی را رصد کنیم.

عابدینی در ادامه با بیان اینکه بیشترین جمعیت رزمندگان دوران دفاع مقدس را در بین همه اقشار روحانیت تشکیل می‌دادند، گفت: آمارها گویای این است که بیشترین شهدای ما در طول 8 سال دفاع مقدس هم از روحانیون بودند. بنابراین این آمار به ما نشان می‌دهد که روحانیت فقط رفتن به جبهه را تبلیغ کردند، بلکه خود در این کار پیشتاز بودند و بعد به دیگران گفتند که پشت سر آنها حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رزمندگان و اسرای روحانی ما در حوزه‌های مختلف علوم حوزوی از جمله فقر و تفسیر پیشرو هستند، گفت: بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت که امروز بهترین مجتهدها، مدرسان و محققان ما در حوزه‌های علمیه سراسر کشور افرادی هستند که روزگاری در سنگر دفاع مقدس مشق ایثار و شهادت می‌کردند.

عابدینی واقعه فیضیه را نقطه عطفی در تاریخ روحانیت شیعه دانست و افزود: روحانیون رزمنده ما به رشادت‌های فیضیه بسنده نکردند و با نشان دادن روحیه شهادت‌طلبی در طول تاریخ انقلاب و دفاع مقدس کل جغرافیای جهان اسلام به ویژه فلسطین، لبنان و یمن را در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب قرار دادند.

وی ادامه داد: در کشور سوریه هم که به دست سرداران و رزمندگان سرافزار مدافع حرم آزاد شد، حضور پررنگ روحانیون آزاده و ایثارگر به چشم می‌خورد و در هر نقطه‌ای از محور مقاومت اسلامی روحانیون رزمنده و ایثارگر ما الهام‌بخش بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار