مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: از بعدازظهر امروز شاهد وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک محلی در تمام مناطق استان قزوین خواهیم بود که سبب کاهش دید افقی و آلودگی هوا برای گروه‌های حساس خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ 16 May 2022

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از صدور هشدار سطح زرد مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار داشت: از بعدازظهر امروز تا بامداد فردا (سه‌شنبه) شاهد وزش بادهای شدید و خیزش گرد و خاک محلی در کلیه مناطق استان قزوین خواهیم بود که سبب کاهش دید افقی و آلودگی هوا برای گروه‌های حساس خواهد شد.

وی با بیان اینکه پدیده غالب طی 24 ساعت آینده وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در مناطق غربی و جنوب غربی استان خواهد بود، گفت: همچنین با گذر امواج تراز میانی جو در ساعات عصر شاهد رشد ابر و در پاره‌ای از مناطق به ویژه ارتفاعات بارش‌های رگباری خواهیم داشت که این بارش‌های باران با رعدوبرق همراه خواهد شد.

شیخ‌الملوکی با ذکر اینکه بارش باران باران در ارتفاعات سنگین خواهد بود، اضافه کرد: با توجه به وزش باد شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد و به همین خاطر شهرداری‌ها و کشاورزان باید نسبت به محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

گروه‌های حساس تنفسی به فضاهای باز نروند

عضو شورای مدیریت بحران استان قزوین همچنین با اشاره به خیزش گرد و خاک محلی گفت: به همین خاطر با کاهش دید افقی و آلودگی هوا روبه‌رو خواهیم شد که در وهله نخست از گروه‌های حساس تنفسی می‌خواهیم که از تردد در فضای باز خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین با توجه به کاهش دید افقی احتمال ایجاد تصادفات و سوانح رانندگی و جاده‌ای وجود دارد که به همین خاطر هم‌استانی‌ها و سایر مسافران باید هنگام رانندگی در بیرون یا درون شهر احتیاط‌های لازم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌های راهداری، خدمات شهری و کشاورزی هم باید تمهیدات لازم را برای مقابله با خسارت‌های احتمالی پیش‌بینی کنند و با توجه به وزش باد شدید کوهنوردان هم قید صعود به ارتفاعات و قلل کوهستانی را بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار