استاندار قزوین گفت: طبق قانون بودجه سال جاری ۴۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) برای استان قزوین پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 30 June 2022

به گزارش تابناک قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال جاری ۴۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای استان قزوین پیش‌بینی شده است.

وی درآمد مالیاتی پیش‌بینی‌شده برای استان قزوین را ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: برای آب‌رسانی و راه‌سازی برای روستا‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی سهم داریم که باید مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان برای جذب این بودجه و اعتبارات حداکثر کوشش خود را انجام دهند.

اعلایی ادامه داد: برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار و بودجه نیاز داریم که ۵ هزار میلیارد تومان آن توسط اعتبارات دولتی تأمین شده و مابقی را هم باید از طریق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تأمین کنیم.

وی با اشاره به طرح‌های اولویت‌دار دولت در سال جاری گفت: خوشبختانه به برکت سفر ریاست‌جمهوری اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک تسریع شده و تا ۲ هفته آینده آب آشامیدنی بهداشتی و گوارای طالقان کام اهالی آبیک را شیرین خواهد کرد و فرآیند انتقال آب طالقان به آبیک کامل خواهد شد.

رئیس شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت پیگیری مسئولان برای تخصیص بودجه‌های ملی به بخش‌های آب شرب و کشاورزی گفت: یکی از پروژه‌های اولویت‌دار ما در حوزه راهداری ساخت باند دوم جاده بویین‌زهرا به دانسفهان و همچنین سه‌راهی رحیم‌آباد است. چرا که میزان تصادفات و سوانح رانندگی در آن خیلی زیاد است.

اعلایی همچنین درباره رتبه استان قزوین در جدول بودجه استان‌ها عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی از استان شدن قزوین نمی‌گذرد، پایه بودجه استان قزوین ضعیف گذاشته شده است. با این حال در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بودجه استان قزوین نسبت به سال‌های قبل از آن رشد مناسبی داشته است و از نظر میزان رشد جزو استان‌های بالای جدول است.

وی اضافه کرد: با این حال نباید به این مقدار قناعت کنیم و روند رشد بودجه‌های سالانه استان قزوین باید با جدیت پیگیری شود تا در قیاس با سال گذشته رشد بیشتری را در این حوزه تجربه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار