رییس هیات فوتبال استان قزوین گفت: قزوین به یکی از محورها و پایلوت‌های مربیگری فوتبال و فوتسال کشور تبدیل شده و نقش موثری در ارتقای دانش مربیان این رشته ایفا کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 10 August 2022

به گزارش تابناک قزوین، حسین باجیوند روز چهارشنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات فوتبال استان قزوین افزود: در دوسال گذشته به دلیل شیوع کرونا و تلاطم در مدیریت فدراسیون، امکان برگزاری مجمع سالیانه هیات فوتبال استان میسر نشد ولی با فروکش کردن کرونا برای برگزاری این مجمع اقدام کردیم.

رئیس هیات فوتبال قزوین با بیان اینکه آموزش نقش بی بدیلی در هر رکن و جایگاهی دارد، افزود: در سال گذشته، کلاس مربیگری A کنفدراسیون آسیا را در استان میزبانی کردیم که گرفتن امتیاز برگزاری کلاس سطح یک مربیگری فوتبال آسیا برای استان از اتفاقات نادر بود و اکنون شاهد نگاه مثبت فدراسیون به این موضوع هستیم و اکثر استان ها این دوره را برگزار می کنند.

وی گفت: کلاس B مربیگری کنفدراسیون آسیا را نیز با تدریس استادان قزوینی به همراه کلاس D برگزار کردیم و دوره های دانش افزایی مربیگری را میزبانی بودیم و با این شرایط قزوین از محورها و پایلوت های مربیگری فوتبال و فوتسال کشور شده است.

باجیوند همچنین یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد مربیان فوتبال استان، شاغل در لیگ های کشوری هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه جوانان اعتقاد داریم باید بر روی رده های سنی پایه کار کنیم که دوره استعدادیابی در همه شهرستان ها برگزار شد و منتخبان آن در استعدادیابی مرکز استان شرکت کردند و منتخبان نهایی به استعدادیابی فدراسیون فوتبال اعزام شدند.

باجیوند گفت: از هفت سال پیش که فعالیت را در فوتبال استان شروع کردیم تمرکز قهرمانی را در یک نقطه استان نخواستیم و به گونه‌ای اقدام کردیم که قهرمان پروری در کل استان مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: یک اتفاق خوب دیگر در فوتبال قزوین این بوده که اکثر تیم های رده های پایه استان به مرحله دوم صعود کردند که اتفاقی نادر بود و آرامش موجود در هیات فوتبال استان کمک کرد آنها درگیر هیات نباشند چون ما رقیب آنها نیستیم بلکه همراه باشگاه ها هستیم.

رئیس هیات فوتبال استان قزوین اظهار داشت: سال گذشته باشگاه خوب و بی حاشیه کراپ الوند در فوتسال لیگ برتر عنوان سوم کسب کرد و در حال حاضر در جایگاه نخست است و تلاش کردیم مانع فعالیت آنها نباشیم.

باجیوند افزود: با تلاش صورت گرفته، باشگاه کاسپین سابق به شمس آذر واگذار شد که باید از مدیران دلسوز آن تشکر کنیم که افق روشنی برای فوتبال استان قزوین ترسیم کرده اند.

وی گفت: باشگاه غفاری تاکستان نیز خوب کار می کند و یکایک باشگاه های ما ظرفیت حضور موفق در لیگ های کشوری را دارند.

در ادامه این مجمع گزارش مالی هیات فوتبال استان در سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ و تقویم سال ۱۴۰۱ به سمع و نظر و تایید اعضای مجمع رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار