فرمانده سپاه استان قزوین گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس راه الگوگیری از فرهنگ عاشورایی را به ما یاد دادند و امروز با درس‌هایی که این بزرگان به ما آموختند، در در دفاع از انقلاب خسته و ناامید نمی‌شویم.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 21 September 2022

به گزارش تابناک قزوین، سردار سرتیپ‌ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی در آیین تجلیل از پیش‌کسوتان دفاع مقدس استان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهیدامامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب دشمن با این دید به میدان آمد که فقط با یک ارتش از‌ هم‌ گسیخته روبه‌رو است، اما تدبیر امام خمینی(ره) در ایجاد بسیج 20 میلیونی و پیوند آن به ارتش و سپاه باعث شکست دشمن شد.

وی با بیان اینکه در جنگ‌های مختلف تاریخ کشورهای بزرگ بخش زیادی از خاک خود را از دست رفته دیدند، گفت: اما نبرد 8 ساله و دفاع مقدس تنها جنگی بود که در آن کشور ما هیچ خاکی از دست نداد و امروز با دستاوردهای این دفاع مقدس توانستیم عمق راهبردی خود را در منطقه افزایش دهیم و در خارج از مرزهای جغرافیایی پوزه دشمنان را به خاک بمالیم.

رفیعی آتانی اضافه کرد: کسانی که تلاش می‌کنند درباره این ملت، کشور و نظام دروغ‌پردازی کنند، افراد بی‌ارزش و خودفروخته‌ای هستند که هیچ علاقه‌ای به این سرزمین ندارند و امروز پیشکسوتان دفاع مقدس سند زنده‌ای هستند که با نگاه به آنها می‌توان خطوط روشن پیروزی را ترسیم کرد و جلوی دشمنانی را گرفت که به دنبال فتنه‌انگیزی و اختلاف‌افکنی هستند.

وی ادامه داد: هنر امام خمینی(ره) این بود که خاک ایران را مانند خاک کربلا ارزشمند کرد و همچنان که امام حسین(ع) و شهدای عاشورا به خاک کربلا ارزش و اعتبار می‌دهند، شهدای دفاع مقدس و ایثارگری‌های آنها ارزش خاک این کشور را چند برابر کرد و امروز مجاز نیستیم که در مقابل دشمنانی که به این خاک چشم‌ طمع دارند، کوتاه بیاییم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) با اشاره به حوادث تلخ روزهای گذشته گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی ضمن حفظ عزت و اقتدار خود با برخی برادران نااهل به مدارا برخورد کرد؛ چرا که نیروی انتظامی خادم مردم است و اجازه نمی‌دهد که به خاطر فتنه‌انگیزی برخی افراد دیگران آسیب ببینند و امروز فراجای ما درس اخلاق به پلیس خشن و بی‌رحم آمریکا می‌دهد.

رفیعی آتانی افزود: اما دشمنان ما باید بدانند پیشکسوتان دفاع مقدس راه الگوگیری از فرهنگ عاشورایی را به ما یاد دادند و امروز با درس‌هایی که این بزرگان به ما آموختند، در در دفاع از انقلاب خسته و ناامید نمی‌شویم.

در مقابله با فتنه جدید نباید جهاد تبیین را کنار بگذاریم

استاندار قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه امروز با فتنه‌ جدیدی از سوی مستکبران روبه‌رو شدیم، گفت: در این شرایط نباید جهاد تبیین و بیان حقایق را کنار بگذاریم. چرا که دشمن به دنبال این است که با غبار‌آلوده کردن فضای کشور حرف‌های دروغ خود را به جوانان القا کند و در این میان نباید حمایت از حق و حقیقت را فراموش کنیم.

محمدمهدی اعلایی اضافه کرد: در شرایطی که کشور ما از بسیاری از مشکلات مانند تحریم و جنگ اقتصادی عبور کرده و کامیابی‌های بزرگی در حوزه اقتصاد و روابط خارجی به دست آمده، دشمنان به دنبال این هستند که با راه‌ انداختن فتنه‌های جدید کشور را به سمت ناکامی پیش ببرند و در این فضا نباید اجازه دهیم که دشمن ما را به سمتی ببرد که اولویت ما نیست.

وی با اشاره به نقش پیشکسوتان دفاع مقدس در جهاد تبیین و روشنگری گفت: باید همه دلسوزان نظام امروز واقعیت‌ها را به صورت صریح برای نسل جوان امروز تبیین کنند و باید به جوانان کمک کنیم تا بتوانند خود را از گرداب فتنه دور کرده و درست تصمیم بگیرند.

اعلایی ادامه داد: در مسیر حمایت از انقلاب و ارزش‌های آن نباید از آزمایش شدن و محک خود بهراسیم؛ بلکه باید همیشه مثل یک دیده‌بان منتظر تحرکات جدید دشمن باشیم و با پیش‌بینی نقشه‌های آن به سرعت در مقابل این تحرکات واکنش نشان دهیم. البته منظور از سرعت شتابزده عمل کردن نیست، بلکه باید به‌موقع واکنش نشان دهیم.

وی یادآور شد: همه هفته‌های ما هفته دفاع مقدس است و هر زمان که بتوانیم فتنه‌ای را دفع کرده و دشمنان کشور را شکست دهیم، برای ما روز و هفته دفاع مقدس به حساب می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار