مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سال تحصیلی جدید با حضور حدود ۳۲۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه این استان از فردا(شنبه) همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 23 September 2022

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سال تحصیلی جدید با حضور حدود ۳۲۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۶۰۰ مدرسه این استان از فردا(شنبه) همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، محمود نقوی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، افزود: امسال مدارس استان همدان همزمان با سراسر کشور در دوم مهر پس از ۲ سال تعطیلی ناشی از کرونا، بازگشایی می‌شود.

وی همچنین با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: استان همدان در دفاع مقدس، هزار و ۷۶ دانش آموز و ۲۱۳ معلم شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نقوی تصریح کرد: امسال ۳۲۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی و غیرانتفاعی ۱۹ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان همدان در کلاس درس حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان همدان ۴۱ هزار نیروی شاغل و بازنشسته دارد که دانش‌آموزان را بر اساس سند تحول بنیادین در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بالاترین سرمایه کشور است که در آموزش و پرورش تربیت می شوند.

وی ادامه داد: قصد داریم امسال و پس از ۲ سال دوران شیوع کرونا و دوری دانش آموزان از مدرسه، یک فضای آموزشی مناسب را برای آینده سازان کشور فراهم کنیم.

نقوی تاکید کرد: در شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار همدان مشکلات موجود مدارس و حوزه‌های آموزشی بررسی و برای رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین چالش ما نیروی انسانی است، افزود: آموزش و پرورش استان همدان با کمبود چهار هزار نفر معلم و نیروی انسانی مواجه است که برای رفع آن از تمامی ظرفیت های موجود استفاده می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: در خصوص رفع مشکل کم آبی نیز بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تامین و تجهیز  منبع ذخیره آب در مدارس استان هزینه شده است.

به گفته وی، در سفر رییس جمهور به همدان نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه های ناتمام آموزش و پرورش استان اختصاص یافت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار