امام جمعه اهواز گفت: همه بدانند در هر شرایطی در دفاع از امنیت ملی نباید لکنت داشت؛ هزینه شورش آن هم هزینه شورش هدایت‌شده دشمن باید حداکثری باشد.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 23 September 2022

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (اول مهرماه) با تاکید بر توصیه به رعایت تقوی الهی اظهار کرد: با توجه به اهمیت خانواده، زمانی که در خانواده سبک زندگی اسلامی شکل بگیرد، تقوای الهی شکل گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حدیث‌هایی از ائمه اطهار (ع) در مورد اهمیت تشکیل خانواده، افزود: مقام معظم رهبری در یکی از توصیه‌های خود به سبک زندگی اسلامی می‌پردازد و می‌فرماید تلاش غرب در ترویج سبک زندگی خود در ایران، زیان‌های جبران‌ناپذیری در ابعاد مختلف به کشور و ملت ما وارد کرده است بنابراین در بیانیه گام دوم گفته شده که مقابله با این تغییر سبک زندگی و رفتاری، جهادی و هوشمندانه می‌طلبد که اینجا نیز چشم امید به جوانان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: به اندازه‌ای که سبک زندگی غربی در جامعه ما رواج پیدا می‌کند، مساله ازدواج و بنیان خانواده تحت تاثیر قرار می‌گیرد؛ امروزه یکی از مسائل مطرح در جامعه ما رشد سن ازدواج و سازگاری نکردن این مساله با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است.

موسوی‌فرد بیان کرد: همزمان با مطرح شدن بحث کنترل (افزایش) جمعیت، چه می‌شود که نخستین راهکار غربی‌ها این است که بالا بردن سن ازدواج برای کاهش جمعیت را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دولت گام‌های بزرگی در این راستا برداشته است، افزود: دادن وام برای ازدواج و فرزندآوری، ازدواج در سنین کمتر و امر به معروف و نهی از منکر در خصوص این امر مهم، لازم هستند اما شروط کافی نیستند و باید برنامه‌ریزی دقیقی در این راستا انجام شود زیرا سبک زندگی غربی با شعار از جامعه رخت برنمی‌بندد و با برنامه‌ریزی دقیق این اتفاق رخ می‌دهد.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرماید شیعیان هرگز در برابر فرمان ما تخطی نمی‌کنند، ترازو و میزانی غیر از ترازوی امام ندارند و هر چه امام بگوید تسلیم هستند و اگر فردی این سه ویژگی را ندارد، شیعه نیست.

موسوی‌فرد گفت: حضور برجسته رئیس جمهور دولت مردمی و انقلابی در محفل جهانی در نیویورک به چند دلیل اهمیت زیادی دارد؛ نخست اینکه سخنان وی می‌تواند بازتاب جهانی نظرات بر حق ایران اسلامی در مورد موضوعات مهم کنونی و آینده باشد، دوم دیدار با روسای جمهور سایر کشور در بازه زمانی کوتاه و نکته سوم این است که در حال حاضر نیویورک یکی از فرصت‌های رسانه‌ای مهم دنیا است بنابراین مصاحبه رسانه‌های مختلف و انعکاس نظرات بحق ایران می‌تواند فرصت بسیار خوبی باشد.

وی عنوان کرد: در کل جهان تنها ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی وجود دارد که ۱۱۶ ماهواره از این تعداد، فضای ایران را پوشش می‌دهد. شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ۶۰ کانال دارند که روی مغز جوانان ما کار می‌کنند. همه این فضاها توسط آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آلمان، عربستان سعودی و اخیرا ترکیه با هزینه‌های گزاف کار می‌کنند که این‌ها نشان از حساست آن‌ها به ایران است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باید توجه شود این کشورها وقتی می‌خواهند برای مردم خود برنامه‌ای اجرا کنند هزینه‌های گزاف از مردم دریافت می‌کنند اما برای اجرای این همه برنامه‌های خود علیه ایران، رایگان این کارها را انجام می‌دهند.

موسوی‌فرد گفت: در آمریکا بیش از ۹۰۰ تا یک هزار زن بیگناه مورد جسارت دستگاه امنیتی قرار می‌گیرند اما آب از آب تکان نمی‌خورد و پلیس برای اثبات اقتدار خود این گونه در برابر مردم ایستادگی می‌کند.

وی با اشاره به فوت مهسا امینی افزود: زمانی که این اتفاق برای این زن محترم در ایران رخ داد، همزمان در عراق یک دختر بیگناه  با تیر مستقیم آمریکایی‌ها به شهادت رسید اما این مساله روی آنتن رسانه‌ها نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اتفاقات پس از درگذشت مهسا امینی در کشور گفت: در دو سه روز اول، برخی به میدان آمدند تا احساسات خود را ابراز کنند چه بسا برخی از این رفتارها با هنجارها سازگار نبود اما دغدغه‌مند بودند و هرگز دشمن و معاند نبودند و به محض اینکه احساس کردند دشمن در حال سوءاستفاده است، خط خود را از دشمن جدا کردند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه این آشوب‌ها با طراحی دشمن رخ داده است، گفت: از مردم خوب ولایتمدار و همه اقوام خوزستان که در این مسائل همراهی نکردند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: این گونه دست و پا زدن دشمن ممکن است به چند دلیل باشد، نخست اینکه دشمن در حال شکست خوردن است یا ما در حال موفقیت هستیم یا در حال زهر ریختن در جایی از عالم هستند که تغییر ژئوفیزیک قفقاز می‌تواند در این زمینه باشد یا این کارها را به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن مساله اربعین انجام می‌دهند.

امام جمعه اهواز گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نسخه مقاومت یک الگوی موفق است و دشمنان برنمی‌تابند که ایران با مقاومت در حال موفقیت است.

موسوی‌فرد بیان کرد: گروهی از اوباش به قرآن جسارت می‌کنند، به مسجد اهانت شد در حالی که ایران کشور شیعه و کشور امام زمان(عج) است. به تعبیر شهید سردار سلیمانی هر کسی به انقلاب تیری انداخت، بدبخت و برای همیشه آواره شد.

وی افزود: کسانی که قرآن را به آتش می‌کشند و پلیس ما را زنده زنده آتش می‌زنند، آیا به دنبال این هستند که مساله حجاب را مطرح کنند؟ همه بدانند در هر شرایطی در دفاع از امنیت ملی نباید لکنت داشت؛ هزینه شورش آن هم هزینه شورش هدایت‌شده دشمن باید حداکثری باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در هنگامه تهدید امنیت ملی جای مماشات، مدارا، مهرورزی و ارفاق نیست. 

موسوی‌فرد بیان کرد: در این ماجرا که دشمن مسلحانه به میدان آمده و به ناموس ما رحم نمی‌کند باید گفت که بحث منطقه‌ای و تحلیل سیاسی، تمسخر عقل و فهم انسانیت است. هر لحظه که سستی و مماشات و نرمش اوج بگیرد و اگر فضا باز شود؛ اوباش و شورشیان جسور، جسورتر می‌شوند.

وی گفت: آن‌هایی که به دعوت حرامیان آدمکش و بدکاران معلوم الحال، به خیابان‌ها کشیده شدند و دختران فریب‌خورده هیجان‌زده خانواده‌دار یا بی‌خانواده را همراه خود بردند، به مقدسات و قرآن کریم فحاشی و اهانت کردند و اموال عمومی را به آتش کشیدند به گونه‌ای که بالغ بر ۱۰۰ آمبولانس را به آتش کشیدند و جان تعداد زیادی از  عزیزان‌مان را گرفتند، به زور و ارعاب چادر از سر ناموس‌های غیور ایران کشیدند، یعنی سر جای پای رضاشاه پا کشیدند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: چنین اوباش بدتر از وحوش، باید بدون رحم، ارفاق و مماشات تنبیه و تعدیل شوند. باید حساب‌شان را کف دست‌شان بگذارند و خواب آرام و آسایش را از خودشان و مشوقان و حامیان‌شان گرفت. 

وی عنوان کرد: بر اساس ویژگی‌هایی که در فقه آمده است، اگر کسی با کارد در دست به خیابان بیاید و راه مردم را ببندد، محارب است و جزای محارب، کشته شدن، به صلیب کشیده شدن یعنی انداختن طناب به گردن، قطع شدن دست و پای چپ و راست یا تبعید است که این موارد، مطالبه جدی مردم ایران اسلامی است. 

موسوی‌فرد افزود: مردم خوزستان هرگز قانع نمی‌شوند این اراذل و اوباش به این سادگی و مفت از دست مسئولان در بروند و باید سخت‌ترین مجازات‌ها برای این افراد در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بیانات امامین انقلاب در مورد اشرافی‌گری، بیان کرد: این افراد سر سفره‌های کسانی بزرگ شده‌اند که زندگی اشرافی حرام داشته‌اند یا فرزندان‌شان خارج نشین بوده‌اند و تربیت‌شده آن سفره هستند بنابراین این افراد نمی‌توانند جزو پیکره ایران اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مردم خوزستان همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم بوده‌اند، آماده هستند که ایران را از وجود ناپاکان، پاک کنند.

موسوی‌فرد بیان کرد: رئیس جمهور، به اندازه‌ای که بتوان در سه سال آینده خوزستان را متحول کرد برای این استان اعتبار در نظر گرفته است بنابراین مردم خوزستان مدیریت لاک‌پشتی را نمی‌پذیرند و باید حرکت جهادی و شبانه‌روز باشد.

وی افزود: مدیران میانه‌ای و آن‌هایی که در خط مقدم هستند باید جوانان انقلابی و توانمند باشند و مانند دفاع مقدس با تن کردن لباس رزم در کنار تخصص، تعهد و تدین برای توسعه خوزستان تلاش کنند.

امام جمعه اهواز گفت: ۱۰۰ اتوبوس درخواست کرده بودیم که در نهایت ۲۰۰ اتوبوس با قیمت ارزان‌تر برای اهواز در نظر گرفته شد. حق آلایندگی نیز به خوزستان اختصاص داده شد. قیر هم در حد وفور پیش‌بینی شده است بنابراین فرصت طلایی است.

وی با اشاره به اجرای شبکه آب و فاضلاب اهواز گفت: شهردار اهواز و سایر مسئولان قول داده‌اند در آینده نزدیک مردم تحول در شهر را خواهند دید. شورایی‌ها و شهردار اهواز تا دیر نشده بدانند دیگر این چاله و چوله‌ها را برنمی‌تابیم.

موسوی‌فرد بیان کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و از همه مردم و از بسیجیان، نیروهای مسلح و امنیتی تشکر می‌کنیم.

امام جمعه اهواز گفت: فردا ساعت ۱۷ خروش مردم خوزستان خواهد بود و از همه دعوت می‌کنم در این مراسم شرکت کنند و هر نفر حداقل ۵۰ نفر را همراه خود بیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار