معاون اقتصادی رییس جمهور با بیان اینکه رقابت‌های ناسالم یکی از عوامل بازدارنده در تامین منافع ملی است گفت: شرکت‌های فولادی با یک برنامه‌ریزی منسجم به ویژه در زمینه نحوه ورود به بازار و ارایه قیمت می‌توانند بازارهای خود در خارج از کشور را در راستای منافع شرکت‌های فولادی توسعه دهند.
کد خبر: ۱۰۶۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲ 23 September 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن رضایی  روز جمعه در آیین افتتاح خانه فولاد خوزستان با اشاره به اهمیت و نقش خانه فولاد در استان خوزستان گفت: با توجه به وجود شرکت‌های فولادی در خوزستان، مسایل و مشکلات بخش فولاد می تواند در این خانه بررسی و مرتفع گردد. 

معاون اقتصادی رییس جمهور هدف از تشکیل خانه فولاد را دست‌یابی بهتر به منافع مشترک شرکت‌های فولادی در استان، توزیع عادلانه مواد اولیه، جلوگیری از شکل‌گیری رقابت‌های ناسالم، بازاریابی و مدیریت بازارهای خارج از کشور و کمتر شدن دخالت دولت در این بخش برشمرد. 

وی تاکید کرد: بازارهای خوبی، خارج از کشور وجود دارد که به دلیل پراکندگی این بازارها معمولا از چشم شرکت‌های ما مغفول می‌مانند. 

وی تاکید کرد: خانه فولاد می‌تواند با حضور موثر خود واسطه‌های غیرتخصصی را کنار بزند و به عنوان یک واسطه تخصصی به منظور تسهیل مسایل و پیشبرد اهداف خود با دولت در ارتباط و هماهنگ باشد و در شرایط خاص همچون تحریم‌ به دولت مشاوره دهد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت عضویت شرکت‌های فولادی در کنسرسیوم سنگ آهک اشاره کرد و گفت: نباید استان خوزستان که جزو نخستین استان‌های فولادی کشور است امروز در تامین مواد اولیه خود با مشکل مواجه شود لذا عضویت در این کنسرسیوم را به عنوان یک مساله مهم، پیگیری می‌کنم.

وی ادامه داد: شرکت‌های فولادی جهت تامین برق خود و به منظور پیشگیری از هر گونه خلل در زمینه تولید باید نسبت به ایجاد نیروگاه برق اقدام کنند. 

دکتر رضایی در پایان با تاکید بر ظرفیت‌های خوزستان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی بر تشکیل خانه شیلات و خانه امنیت غذایی در این استان تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار