امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: توجه به نیازهای آموزش و پرورش اولویت اول کشور ما در شرایط کنونی است.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 24 September 2022

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی پیش از ظهر شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه تحصیل علم در جامعه اسلامی ایران و تلاش دانش آموزان برای کسب علم، مقدس و کاری عبادی است، اظهار کرد: توجه به نیازهای آموزش و پرورش اولویت اول کشور ما در شرایط کنونی است.

وی با توجه به عقب افتادگی ایران از قافله علم و دانش در چند سده اخیر خواستار تلاش دانش آموزان برای سهیم شدن در تولید دانش جهانی شد و افزود: سرعت تحولات و تولید دانش در جهان بسیار بالا است و ما در این فرایند نباید غفلت کرده و عقب بیفتیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: تلاش مضاعف برای کسب علم، پایبندی به اخلاق و باورهای دینی و نیز داشتن بصیرت در دنیای پرآشوب کنونی از جمله ویژگی‌های دانش آموزان مطلوب در جامعه ایرانی اسلامی است.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: اگر کشور نتواند خودش را از نظر علمی حفظ و تقویت کند، در پیش کشورهای دیگر ذلیل شده، غرورش شکسته و همچون سده‌های گذشته به دست دشمنان تجزیه خواهد شد اما با تلاش دانش‌آموزان و با هدایت و درایت مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش را می‌توان به سکوی پیشرفت کشور تبدیل کرد.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش زبان‌های خارجی برای تبیین و تبلیغ قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی، افزود: علم شرافت ذاتی دارد و بر این اساس هیچ فرصتی در علم اندوزی نباید از دست برود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ایستادگی و مقاومت کشور در برابر دشمنان در چند دهه اخیر نتیجه تلاش شبانه روزی دانشمندان و علم اندوزی دانش آموزان بوده است و بدون کسب علم و دانش، حاکمیت ملی و حیثیت سیاسی ما مخدوش می‌شود.

آیت‌الله عاملی میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای ایران را ۲۷ سال و همه آنها را دانش آموزان دو دهه اخیر اعلام کرد و گفت: علم‌اندوزی بهترین راه خدمت به مردم است چرا که علم و دانش به انسان وسعت وجودی داده و دست او را برای خدمت بیشتر باز می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار