مدیرگروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین(ع) گفت: جنگ امروز جنگ تصرف قوه شناختی است و اگر این بخش در اختیار دشمن قرار بگیرد تفکر، رفتار و گفتار مطابق تصمیمات و اهداف دشمن خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 24 September 2022

به گزارش تابناک قزوین، محمد جوانی در نشست دفاع همچنان باقیست با موضوع جنگ رسانه و شناختی که ظهر شنبه در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی قزوین برگزار شد اظهار کرد: تنها ۱۰ درصد جامعه امروز زمان پهلوی را تجربه کرده اند اما پدیده نوستالژی باعث می‌شود این افراد با یک خطای ناشناختی روبرو شوند.

مدیر گروه جنگ نرم دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: ۹۰ درصد جامعه افرادی هستند که هیچ درکی از رژیم پهلوی ندارند و دشمن در این میان می‌کوشد تا ذهن افراد را باتوجه به همین مسئله تغییر دهد و رژیم پهلوی را تطهیر کند.

وی افزود: جنگ امروز جنگ تصرف قوه شناختی است به این معنا که قوه شناختی از دو بخش مغز و فکر ایجاد شده است که اگر این بخش در اختیار دشمن قرار بگیرد تفکر، رفتار و گفتار مطابق تصمیمات و اهداف دشمن خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: سطح یک تکنیک تصرف قوه شناختی در کوتاه مدت و در مورد جنگ روانی، روایت تحریف وقایع، اکثریت نمایی و مارپیچ سکوت است.

وی با بیان اینکه انعکاس بیشتر، خاصیت رسانه است عنوان کرد: رسانه‌ها از طریق تریبون دادن به جریانات همسو، مخالفین را در اقلیت و خود را در اکثریت نشان می‌دهند.

این کارشناس بیان کرد: کشور ما از معدود کشورهایی است که سلبریتی‌ها و افراد مشهور رسماً علیه نظام موضع می‌گیرند و افرادی نیز این اشخاص را سمت و سوی این داستان سوق می‌دهند و با توجه به اینکه حیات سلبریتی‌ها در شهرت است، برخی جریانات خاص با انگیزه شهرت آنها را به سمت موضع گیری سوق می‌دهند.

وی تاکید کرد: لازم است در این میان زمین بازی را تغییر دهیم و به جای بروز عکس العمل نسبت به واکنش دشمن به دنبال عملکرد کنشی و خلاقانه باشیم.

این کارشناس تصریح کرد: اینکه دشمن نسبت به فیلترینگ اینستاگرام واکنش نشان می‌دهد مبنی بر این است که در این حوزه به دنبال منافعی است که البته ما در این میان موافق فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نیستیم اما شرط این مسئله آموزش سواد رسانه از مقطع ابتدایی است.

وی در پایان گفت: جهاد تبیین یک امر فریضه‌ای، قطعی و فوری است که اگر این مسئله به درستی انجام شود سایر مسائل و سایر عرصه‌ها نیز برطرف می‌شود و وظیفه بزرگ ما در بین هجمه‌های دشمن جهاد تبیین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار