استاندار یزد با بیان اینکه از نویسندگان و شعرای استان حمایت می‌کنیم، گفت: دغدغه محل استقرار انجمن‌های ادبی و هنری با بهره برداری از پروژه‌های جدید فرهنگی _ هنری و استفاده از ظرفیت دستگاه های اداری استان حل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵ 28 September 2022

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی در نشست اختصاصی بررسی مسائل انجمن ادبی استان، به اهمیت ادبیات و شعر از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: ادبیات و هنر رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند به طوریکه به نظر بنده پایه و اساس هر هنری ادبیات و متن است لذا باید این حوزه را متفاوت دید.

وی یکی از دغدغه های انجمن های هنری استان را کمبود زیرساخت های لازم برای فعالیت انجمن ها از جمله محل استقرار عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از مجموعه های فرهنگی_هنری نیمه تمام استان در لیست مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قرار گرفته که تعدادی از آن ها در دهه فجر امسال و تعدادی پس از اتمام عملیات اجرایی، در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار یزد ادامه داد: همچنین سازوکارهای استفاده از زیرساخت های عمومی ادارات برای بهره مندی از این ظرفیت ها توسط انجمن ها تهیه و پس از تصویب در شورای اداری استان، فضاها به فراخور برنامه‌ در اختیار انجمن ها قرار می گیرد.

فاطمی همچنین با پیشنهاد برپایی حسینیه شعرای آئینی و شعر آئینی در یزد موافقت کرد و آن را اقدامی نوآورانه و ارزشمند دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاخیر در برگزاری مراسم بزرگداشت استاد ریاضی یزدی از شعرای بزرگ معاصر استان اشاره و بر تعیین زمان برگزاری آن تاکید کرد.

استاندار یزد همچنین از برگزاری جلسه انجمن مفاخر فرهنگی استان در هفته آینده خبرداد و گفت: باید اقدامات و فعالیت های لازم جهت معرفی مفاخر یزد در حوزه های مختلف و به ویژه حوزه فرهنگی و آثار آن ها صورت گیرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به مسائل و دغدغه های حوزه نشر کتاب از دیدگاه اهل قلم اشاره و خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر تهیه مدلی جهت حمایت از نویسندگان و شاعران استان تاکید کرد.

استاندار یزد یکی از راهکارهای موثر کوتاه مدت حمایت از نویسندگان و شاعران استان را خریداری کتاب های ارزشمند و فاخر توسط دستگاه های دولتی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت ارزان قیمت به این قشر عنوان کرد.

فاطمی در پایان از برگزاری نشست های فصلی با شعرای استان و با حضور مدیران و مسئولین استانی و خوانش شعر و معرفی آثار این قشر، در جریان این نشست خبر داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار