از ابتدای فصل برداشت چای در مجموع ۹۴ هزار و ۱۱۷ تن برگ سبز از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده و روند خرید محصول همچنان ادامه دارد
کد خبر: ۱۰۶۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 29 September 2022

به گزارش تابناک مازندران از آنا، حبیب جهانساز اظهارداشت: در واقع از کل این مبلغ ۶۹۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است و همچنان هم به دلیل ادامه برداشت برگ سبز چای این پرداخت‌ها تا تسویه کامل ادامه می‌یابد.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت چای در مجموع ۹۴ هزار و ۱۱۷ تن برگ سبز از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده و روند خرید محصول همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان چای کشور بیان داشت: از مجموع برگ سبز چای خریداری شده در این مدت ۳۱ هزار و ۱۷۶ تن چای خشک تولید شده است.

وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای در چین پاییزه تا ۳۰ مهر ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد: در پایان برداشت، محصولی با کیفیت بالاتر در این دو استان خریداری شود.

توصیه به چایکاران 

رئیس سازمان چای کشور در ادامه تاکید کرد: چایکاران پس از پایان فصل برداشت چای، عملیات مهمتری برای آماده سازی باغات چای به منظور برداشت بهتر و کیفی‌تر محصول در سال آینده دارند که باید به آن توجه کنند.

وی اضافه کرد: اصلاح به زراعی باغات چای، رعایت و انجام هرس و تغذیه باغات از موارد مهمی است که چایکاران باید به آن توجه داشته تا سال آینده برگ سبز بهتر و با کیفیت و عطر و طعم بالاتری تولید شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار