مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان و حجم عملیات آسفالت و اصلاح روکش راه‌های روستایی استان قزوین رشد ۱۰۰ درصدی پیدا کرده و ۲ برابر شده و تاکنون ۹۰ کیلومتر راه روستایی در استان قزوین آسفالت شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 30 November 2022

به گزارش تابناک قزوین، آیین نمادین افتتاح 9 طرح راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین ظهر امروز با حضور داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و رجب رحمانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مجتمع خدمات رفاهی واقع در کیلومتر 20 آزادراه قزوین-تاکستان برگزار شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در مراسم افتتاح نمادین این طرح‌ها با بیان اینکه استان قزوین در شاهراه ارتباطی کشور قرار گرفته است، اظهار داشت: در جاده‌های برون‌شهری استان قزوین روزانه بین 700 تا 800 هزار تردد خودرویی ثبت می‌شود و با فرارسیدن ایام عید نوروز این میزان تردد در محورهای مواصلاتی به یک میلیون تردد در روز هم خواهد رسید.

جواد حق‌لطفی اضافه کرد: بنابراین توسعه ایمنی جاده‌ای و خدمات راه 2 هدف اصلی سازمان راهداری در استان قزوین است و به دنبال این هستیم که برای افزایش کمی و کیفی سطح خدمات به مسافران جاده‌ای مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بیشتر در محورهای پرتردد از جمله اتوبان قزوین-زنجان و اتوبان قزوین-کرج-تهران ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری دولت و همچنین منطقی بودن تصدی‌گری دولت در این بخش به دنبال جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌ این گروه برای توسعه مجتمع‌های یادشده هستیم و امروز هم 2 مجتمع خدماتی را در سطح محورهای مواصلاتی استان قزوین افتتاح می‌کنیم.

حق‌لطفی همچنین با اشاره به وضعیت نامساعد راه‌ها و جاده‌های روستایی تصریح کرد: در سال 1401 میزان و حجم عملیات آسفالت و اصلاح روکش راه‌های روستایی استان قزوین رشد 100 درصدی پیدا کرده و 2 برابر شده و تاکنون 90 کیلومتر راه روستایی در استان قزوین آسفالت شده است.

وی افزود: همچنین برای تسطیح و ایمن‌سازی جاده‌های شریانی استان قزوین به ویژه آزادراه قزوین-رشت 100 هزار تن آسفالت انجام دادیم که در مقیاس 4 سال گذشته بی‌سابقه است.

در این مراسم علاوه بر مجتمع خدمات رفاهی تاکستان، مجتمع خدمات رفاهی در آزادراه قزوین-زنجان و بهسازی، لکه‌گیری و عملیات روکش آسفالت 15.5 کیلومتر از محورهای روستایی استان قزوین در مسیرهای اشتجین-کنشکین، فشالنج، قازانداقی، ضیاءآباد-شنین و قرقسین-اسفرورین در قالب 9 پروژه توسط معاون وزیر راه و شهرسازی افتتاح شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار