معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: استان قزوین در زمینه حمایت از سرمایه گذاران انرژی های تجدیدپذیر پیشگام بوده و گام های خوبی در این زمینه برداشته است.
کد خبر: ۱۰۸۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ 03 January 2023

به گزارش تابناک قزوین، مهدی رجحانی روز سه شنبه در همایش ایجاد نیروگاه های خورشیدی در شهرک های صنعتی که در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد، افزود: در کمتر از یک دهه گذشته اتفاقاتی در دنیا رخ داده که توجیه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را دگرگرون کرد به طوری که استفاده از انرژی های خورشیدی به عنوان ارزان ترین انرژی مطرح گردید و امروز نیز شاهد گسترش ساخت نیروگاه های خورشیدی از سال ۲۰۱۵ به این سو هستیم.

به گفته این مسوول، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ تولید انرژی های تجدیدپذیر در جهان سه برابر افزایش یابد.

رجحانی با بیان اینکه در استان قزوین برای تولید انرژی های تجدیدپذیر ریل گذاری و هدف گذاری شده، اظهار داشت: در همین راستا و طی سال گذشته تولید ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی و بادی در سطح استان قزوین و طی تفاهم نامه ای با ساتبا هدف گذاری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه ایجاد نیروگاه های خورشیدی نیاز به سه عنصر مجوزها، زمین و زیرساخت دارد، یادآور شد: در این حوزه گام های خوبی از سوی دولت برداشته شده که قزوین در آنها پیشگام بوده و در زمینه صدور مجوزها نیز تسهیل گری زیادی ایجاد شده و همچنین مجوز ایجاد شهرک انرژی هم در این استان صادر شده که در آن زیرساخت های لازم برای استقرار سرمایه گذاران فراهم می شود.

این مسوول اضافه کرد: برای کاهش هزینه های مرتبط با زمین در زمینه راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر تمهیدات لازم اتخاذ شده و امکان استفاده از فضاهایی مانند بام واحدهای تولیدی در این زمینه فراهم شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از دستگاه های اجرایی زمین های بزرگی دارند و عرصه بزرگ آنها می تواند برای تولید انرژی های خورشیدی و بادی مور توجه قرار بکیرد که این مساله نیازمند حمایت وزارت نیرو و سازمان انرژی های تجدیدپذیر است.

رجحانی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان برای ساده کردن شرایط حضور سرمایه گذاران در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، آمادگی لازم را دارد و از این موضوع استقبال هم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار