فرمانداران شهرستان های آبیک، البرز، بوئین زهرا، تاکستان و آوج به تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی این مناطق در پی بارش برف و برودت هوا پرداختند.
کد خبر: ۱۰۸۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 15 January 2023

به گزارش تابناک قزوین، از بامداد امروز بارش برف در استان آغاز و همچنان ادامه دارد و این در حالی است که با توجه به برودت هوا و پیش بینی بارش ها مدارس و ادارات در استان امروز تعطیل بودند.

بر این اساس فرمانداران شهرستان های آبیک، البرز، بوئین زهرا، تاکستان و آوج به تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی این مناطق و اقدامات صورت گرفته در پی بارش برف و برودت هوا پرداختند.

شهرستان آبیک

در این رابطه حامد فتوحی فرماندار آبیک اظهار کرد: کلیه نیروهای راهداری و امدادی در شهرستان آبیک در آماده باش کامل و اجرای خدمت هستند.

وی افزود: خوشبختانه هیچ کدام از محورهای مواصلاتی شهرستان آبیک مسدود نیست ولی در برخی از مسیرها رفت و آمد به سختی در حال انجام است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲ مسجد در شهر آبیک و ۲ مسجد در جاده زیاران و طالقان آماده اسکان اضطراری می باشد و وسایل استراحت آماده شده است، همچنین برخی نانوایی‌ها آماده هستند که در صورت نیاز پخت نان داشته باشند.

شهرستان البرز

مصطفی غفوری فرماندار البرز نیز در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان گفت: در راستای خدمات رسانی به شهروندان و مسافران بین راهی در شهرستان البرز در محور اتوبان قزوین- تهران مسجد المهدی(عج) و امام موسی کاظم(ع) شهر محمدیه، در محور قدیم قزوین به آبیک امام زاده احمد و محمود روستای حصار خروان و در محور بوئین‌زهرا زهرا مسجد بین راهی روستای پیریوسفیان و دو مدرسه جهت اسکان هماهنگ شده است.

وی اضافه کرد: تیم راهداری شهرستان البرز از ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه آماده باش بودند و از ساعت ۵ صبح اقدام به پاکسازی و برف روبی و نمک پاشی در محور بویین زهرا و جاده قدیم قزوین به تهران کرده اند.

فرماندار شهرستان البرز ادامه داد: شهرداری‌های الوند و شرکت شهر صنعتی البرز، محمدیه، بیدستان و شریفیه هم از ساعات اولیه صبح اقدام به نمک پاشی و شن پاشی در معابر اصلی شهر کرده اند.

شهرستان بوئین زهرا

ادیب رامندی فرماندار بوئین زهرا با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف این شهرستان، بیان کرد: نمک پاشی و بازکردن محورها در سطح شهرستان بوئین زهرا ادامه دارد ولی محورهای روستایی هنوز باز نشده‌اند و دهیاران و بخشداران در حوزه خویش مشغول بازگشایی محورها هستند.

وی تصریح کرد: تمامی نیروهای امدادرسان و خدمات رسان در آماده باش هستند، به برخی نانوایی‌ها دستور داده شده برای شب و در راه ماندگان نان پخت کنند و چندین مسجد و حسینیه هم آمادگی اسکان دارند.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا خاطرنشان کرد: در ساعات شب احتمال یخ زدگی و مسدودی گردنه هجیب وجود دارد.

تاکستان

اسدالله حمزه‌ئی سرپرست فرمانداری تاکستان نیز گفت: با توجه به حجم ‌پیش بینی شده بارش‌ها و احتمال بروز اختلال در تردد خودروها در محورهای مواصلاتی بین شهری و روستاها، هماهنگی لازم برای تجمیع امکانات دولتی و بخش خصوصی جهت برف روبی و کمک به مسافران در راه مانده انجام شده است.

وی افزود: در شهر تاکستان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و حسینیه ارشاد برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده و بخش‌های تابعه نیز آمادگی و پیش بینی لازم را برای اسکان انجام داده اند.

آوج

همچنین حسینخانی سرپرست فرمانداری آوج اعلام کرد: تا این لحظه ۴۶۵ تن ماسه و نمک در محورهای مواصلاتی شهرستان آوج استفاده شده است و ۲۳ خودرو اداره راهداری شهرستان مشغول نمک پاشی و برف روبی محورهای شهرستان هستند.

وی ادامه داد: میزان برف گزارش شده از راهدارخانه سلطان بلاغ ۲۵ سانتی متر می باشد و ماشین آلات راهداری و معادن سطح شهرستان در حال انجام عملیات بازگشایی راه های روستایی هستند که تاکنون ۳۰ درصد راه‌های روستایی بازگشایی شده است.

سرپرست فرمانداری آوج مطرح کرد: ۲ مسجد در آبگرم و ۲ مسجد در آوج آماده اسکان اضطراری هستند.

 در حال حاضر بارش برف در کلیه محورهای مواصلاتی ادامه دارد از این رو این انتظار می رود تا مردم از سفرهای غیر ضرور اجتناب و نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار در سطح استان نباشیم.

همچنین باتوجه به برودت هوا و افزایش سطح مصرف انرژی لذا از شهروندان تقاضا می شود در مصرف گاز صرفه جویی کرده و تلاش خود را جهت استفاده کمتر از انرژی و جلوگیری از اتلاف آن به کار برند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار