بسته خبری:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: از بامداد امروز تاکنون هشت تصادف زنجیره‌ای در قزوین رخ داده که در پی آن 189 نفر حادثه دیدند/علت ۷۰ درصد بدحجابي ها در جامعه بي اهميتي مديران است/سرمایه گذاری صنعتی در استان قزوین 62 درصد رشد پیدا کرده است
کد خبر: ۱۱۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 18 October 2015
189 مجروج جاده‌ای در 24 ساعت گذشته در استان قزوین
حمید ره‌انجام در گفت‌وگو  اختصاص با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به این نکته که از ساعات بامدادی امروز تاکنون هشت تصادف زنجیره‌ای در جاده‌های مواصلاتی استان قزوین رخ داده است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان قزوین با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی در استان قزوین تمام نیروهای امدادی و امداگران استان قزوین را در حالت آماده باش قرار داده است.

وی با اشاره به این موضوع که از بامداد امروز تاکنون هشت تصادف جاده‌ای در قزوین رخ داده است، بیان کرد: 189 نفر بر اثر این تصادفات زنجیره‌ای در قزوین حادثه دیده‌اند که حدود 21 نفر از آن‌ها توسط جمعیت هلال احمر استان قزوین به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده‌اند، این در حالی است که جمعیت هلال احمر به عنوان هم‌پوشانی و کمک به اورژانس به انتقال مصدومان پرداخته است.

ره‌انجام مطرح کرد: از ابتدای سال 94 تاکنون، امروز شاهد بیشترین حادثه دیده در حوادث جاده‌ای قزوین بوده‌ایم که نیروهای هلال احمر قزوین به آن‌ها خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان این موضوع که میانگین حضور امدادگران هلال احمر در هشت حادثه امروز کمتر از 5 دقیقه 45 ثانیه بوده است، گفت: با توجه به آمادگی بالای جمعیت هلال احمر استان قزوین، میانگین حضور امدادگران در صحنه‌های تصادف کمتر از از 5 دقیقه 45 ثانیه ثبت شده که این آمار از میانگین جهانی نیز کمتر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین افزود: در حادثه‌ای که بامداد امروز در اتوبان قزوین_ زنجان  رو به روی دانشگاه آزاد رخ داد، 15 دستگاه خودرو با هم برخورد کردند که در این حادثه 42 نفر مصدوم بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به اعزام دو تیم امداد و نجات جاده‌ای به محل حادثه، تصریح کرد: در جریان این حادثه دو تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند که پس از انجام اقدامات اولیه دو مصدوم توسط جمعیت هلال احمر قزوین به بیمارستان منتقل شدند.

ره‌انجام با بیان این نکته که ساعت 9:30 دقیقه امروز نیز سه خودرو در محور قزوین به الموت غربی دچاره حادثه شدند، گفت: سه خودروی پژو، سمند و پراید در ساعت 9:30 دقیقه امروز در محور قزوین_الموت غربی نیز با یکدیگر برخورد کردند که در نتیجه آن هشت نفر حادثه‌ دیده و سه نفر مصدوم شدند.

وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر قزوین برای رسیدگی به حال مصدومان یک تیم را به صحنه حادثه اعزام کرده و تمامی مصدومان این حادثه توسط جمعیت هلال احمر استان قزوین به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین عنوان کرد: ساعت 10:47 دقیقه امروز نیز شاهد تصادف زنجیره‌ای در اتوبان قزوین_ تهران مقابل پل نجف آباد بوده‌ایم که طی آن  دو دستگاه پراید، یک دستگاه ال 90 و سه دستگاه پژو با یکدیگر برخورد کردند، این تصادف 24 حادثه دیده و 5 مصدوم به همرا داشت.

وی با اشاره به این نکته که یک تیم امداد و نجات هلال احمر پس از وقوع حادثه در صحنه حاضر شد، گفت: تمامی مصدومان این حادثه نیز توسط نیروهای امداد و نجات به بیمارستان منتقل شدند.

ره‌انجام ادامه داد: همچنین در ساعت 12:5 دقیقه امروز شاهد تصادف زنجیره‌ای یک اتوبوس با چند خودرو در لاین جنوبی اتوبان قزوین_ تهران بوده‌ایم، این حادثه 34 نفر حادثه دیده و 30 نفر مصدوم به جای گذاشت که 6 مصدوم آن توسط جمعیت هلال احمر قزوین به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی گفت: ساعت 12:10 دقیقه امروز نیز یک دستگاه تریلی و ال 90 در اتوبان قزوین_تهران کیلومتر 42 لاین شمالی برخورد کرده که این حادثه 5 حادثه دیده و 2 مصدوم به جای گذاشت که مصدومان این حادثه توسط نیروهای امدادی هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین افزود: انحراف و برخورد یک دستگاه اتوبوس با گاردریل دیگر حادثه امروز بوده که در ابتدای اتوبان قزوین_ زنجان نرسیده به عوارضی شماره یک رخ داده است، این تصادف 40 حادثه دیده و دو مصدوم داشته که یک مصدوم به صورت سرپایی مداوا و یک مصدوم نیز به بیمارستان انتقال داده شده است.

***
بارش برف در منطقه الموت محور پیچ بن را مسدود کرد
جواد حق لطفی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در پی بارش برف در مناطق کوهستانی استان در منطقه الموت نیز شاهد کولاک شدید هستیم.

وی افزود: بارش برف و کولاک شدید موجب انسداد گردنه پیچ بن در منطقه الموت شد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: گردنه پیچ بن در مسیر ارتباطی منطقه الموت در استان قزوین به شهرستان تنکابن در استان مازندران با مشخصات راه روستایی مسدود شده است.

حق لطفی یادآورشد: این گردنه در ارتفاع ۳۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و علت مسدود شدن آن ریزش برف و کولاک شدید در ساعات ایخر است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی اظهارداشت: در پی بارش برف در این منطقه شاهد کاهش دید افقی رانندگان هستیم لذا برای حفظ ایمنی رانندگان در حال حاضر این مسیر مسدود شده تا از برو حوادث جلوگیری شود.

وی بیان کرد: از رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی استان را دارند درخواست می شود حتی المقدور از مسافرت غیر ضروری خودداری کنند ودر صورت تردد ضمن همراه داشتن وسایل ایمنی و زنجیر چرخ با احتیاط کامل از جاده های استان عبور کنند.
***
علت ۷۰ درصد بدحجابي ها در جامعه بي اهميتي مديران است
به گزارش خبرگزاري شبستان از قزوين، حجت الاسلام سيد مرتضي حسيني پيش از ظهر امروز (25 مهر) در همايش استاني امر به معروف و نهي از منكر كه در حسينيه شهيد مطهري سپاه قزوين برگزار شد، بيان كرد: امر به معروف و نهي از منكر اصل هشتم قانون اساسي است كه به طور تقريبي 38 سال مفغول مانده بود.
وي ادامه داد: در اين مجلس، كميسيون فرهنگي مصمم شد و قانون را نوشتند و به صحن آمد البته مخالفان زيادي داشت و دولت نيز به شدت مخالف بود و در خصوص اين قانون به طور تقريبي در كميسيون حدود 80 جلسه روي آن بررسي شد و سپس در صحن علني رفت و رأي آورد و بعد شوراي نگهبان آن را تائيد كرد.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: يكي از مخالفان اين موضوع دولت بود چراكه يكي از بندهاي اين قانون اين بود كه مردم از حق دعوت به خير، نصيحت و ارشاد در مورد دولت برخوردار هستند و در چارچوب شرع و قوانين مي توانند نسبت به مقامات و مديران امر به معروف و نهي از منكر كنند.
وي عنوان كرد: ديده مي شود كه اشرافي گري در ادارات و وزارتخانه ها دارد راه مي افتد و حال چه اشكالي دارد كه مردم نصيحت كنند و بر اساس اين قانون نيز هيچ كس حق ندارد كارمندي را كه آمد و مدير را نصيحت كرد از كار بيكار كرده و يا از حقوق وي كسر كند.
حجت الاسلام حسيني با اشاره به گستردگي قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اظهار كرد: برخي فكر مي كنند در اين قانون فقط حجاب را در سطح خيابان ديديم در حالي كه  حجاب يكي از بخش هاي كوچك است و اصل امر به معروف و نهي از منكر اين است كه مديران ما سالم شوند، مدير، مجلس، وزرا و رئيس جمهور ما سالم شوند حجاب در خيابان حل مي شود.
وي تأكيد كرد: 70 درصد بحث حجاب ما به واسطه اين است كه مديران ما اهميت به حجاب نمي دهند و اگر در بانك و ادارات ما زنان محجبه باشند اين موضوع اثر خود را در جامعه مي گذارد.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: البته آمر به معروف و ناهي از منكر حق توهين ندارد و بايد مودبانه نصيحت كند و در واقع ما در اين قانون به كارمند ميدان داديم كه مديران را نصيحت كنند.
وي خاطر نشان كرد: ناراحتي ديگر دولت از اين قانون اين بود كه اين بحث و تشكيلات در اختيار بسيج گذاشتيم و آمران به معروف و ناهيان از منكر را بسيج آموزش دهد و اين بحث را سازماندهي كنند .
حجت الاسلام حسيني گفت: خوشبختانه اين قانون مصوب و ابلاغ شد و ستاد امر به معروف و نهي از منكر آيين نامه اي را نوشته و اجرا كنند و اگر امر به معروف و نهي از منكر تحقق يابد فسادها كمتر مي شود.
وي افزود: حجاب در سطح جامعه يكي از موضوعات كوچك در اين قانون است و اين قانون خوبي است كه ان شاالله اجرايي شود و شامل همه نيز مي شود و بايد همه در راستاي اجرايي شدن آن همت كنيم.
***
سرمایه گذاری صنعتی در استان قزوین 62 درصد رشد پیدا کرده است

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین زکی زاده روز شنبه افزود:در طی دو سال دولت تدبیر و امید شاهد افزایش میزان سرمایه گذاری و پروانه های بهره برداری صادره در سطح استان قزوین بوده ایم.
وی اظهار کرد: حجم پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی از ابتدای مردادماه سال 92 تا ابتدای این ماه در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه دو سال قبل از آن از نظر تعداد 5 درصد و از نظر حجم سرمایه گذاری 62 درصد افزایش یافته است. 
سرپرست دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین اظهار داشت: میزان جواز تاسیس صادره از ابتدای مردادماه 1392 تا ابتدای مردادماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سالهای 90 تا 92 نیز از نظر تعداد 8.7 درصد رشد داشته است. 
زکی زاده گفت: مقایسه پروانه بهره برداری صادر شده در استان طی دو ساله دولت یازدهم با مدت مشابه دو سال قبل از آن نیز نشان می دهد، پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی در استان از مرداد ماه 90 تا مرداد سال 92 به میزان 525 فقره با 780 میلیارد تومان سرمایه گذاری و هشت هزار و 945 فرصت شغلی بوده که این رقم از مرداد ماه 92 تا مرداد امسال، 551 فقره پروانه بهره برداری با یک هزار و 260 میلیارد تومان سرمایه گذاری صادر شده و هشت هزار و 904 فرصت شغلی بوده است.
بر اساس آخرین آمار ارایه شده، استان قزوین دارای سه هزار و 265 واحد تولیدی فعال است.
***
واژگونی نیسان حامل کپسول های اکسیژن، 30 مصدوم برجا گذاشت
به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین ، علی فخّار سلیمانی مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه با بیان اینکه هر گاه کوچک ترین بارندگی آغاز می شود، جدا از خوشحالی بابت نزول رحمت الهی، جاده های تاریک و شلوغ، رانندگی های عجولانه و رعایت نکردن قانون، تردد برخی اتومبیل های غیراستاندارد و عوامل دیگر، کارشناسان و تکنسین های اورژانس را نگران می کند؛ اظهار کرد: در اینگونه مواقع، عوامل اورژانس طبق تجربه می دانند، حادثه یا حوادثی، مانند: تصادف های زنجیره ای اتومبیل ها، در راه است که نمونه آن، نیمه شب گذشته، در اتوبان قزوین – تهران(لاین
 جنوبی بعد از پُل دانشگاه آزاد) اتفاق افتاد.
سلیمانی، عنوان کرد: در این حادثه، با توجه به بارندگی و لغزنده بودن جاده، خودروی نیسان حامل بار کپسول اکسیژن واژگون شد و متعاقب آن، خودروهای متعددی با یکدیگر برخورد کردند.
وی با گفتن اینکه تماس های متعدد مردم با شماره 115 اورژانس، زنگ خطری را برای کارکنان اورژانس به صدا درآورد، زیرا این موضوع، نشان از وسعت حادثه داشت؛ اظهار کرد: به همین خاطر در همان لحظات اول، علاوه بر اتوبوس آمبولانس اورژانس، از چهار پایگاه فوریت های پزشکی، آمبولانس ها اعزام شدند. وی ادامه داد که یک دستگاه آمبولانس هم از هلال احمر اعزام شد.
 بنا به اظهار این مقام مسؤول، در ارزیابی اولیه محل حادثه مشخص شد تعداد 30 تن  از سرنشینان  خودروها دچار آسیب و جراحت شده اند که ضمن مداوای سرپایی یک تن از مصدومان، 15 تن از آنان به مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی و 14 تن دیگر به بیمارستان تأمین اجتماعی (رازی) در قزوین اعزام شدند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار