مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان استان خواست برای زیر کشت گندم و جو بردن اراضی کشاورزی خود عجله کنند.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 26 October 2015
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان استان خواست برای زیر کشت گندم و جو بردن اراضی کشاورزی خود عجله کنند.

اسماعیل پرویزی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به پیش بینی های انجام شده در خصوص بارش های خوبی که در روز سه شنبه(پنجم آبان) انجام می شود، از کشاورزان خواست تا هر چه سریعتر اراضی زراعی خود را زیر کشت گندم و جو ببرند تا در صورت بروز بارندگی موثر زمین های آنها از این بارندگی استفاده کند.

پرویزی فر بهترین زمان برای کشت گندم و جو در اراضی دیم و آبی استان را تا نیمه آبان ماه اعلام کرد و گفت: پرداختن دیر هنگام به کشت محصولات باعث می شود عملکرد تولیدات به میزان چشمگیری کاهش داشته باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  در ادامه توصیه هایی هم به کشاورزان داشت و از آنها خواست تا از بذور گواهی شده استفاده کنند.

پرویزی فر با بیان اینکه  بذر گندم آبی و دیم به اندازه کافی در استان کرمانشاه تدارک دیده شده، گفت: از نظر تامین بذر در استان مشکلی وجود ندارد.

وی از کشاورزانی هم که از بذور خود مصرفی استفاده می کنند، خواست تا حتما بذور را بوجاری و ضدعفونی کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  با بیان اینکه برخی از کشاورزان میزان بیشتری بذر در مزارع استفاده می‌کنند، میزان مناسب بذر مصرفی در مزارع دیم را 150 تا  170 کیلوگرم در هکتار و در اراضی آبی نیز 180 تا 200 کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.

پرویزی فرافزود: بکار بردن بذر اضافی در مزارع از لحاظ مالی هزینه کشاورزان را بالا برده و از لحاظ فنی نیز مشکل ایجاد می‌کند.

وی سپس عمق مناسب کشت گندم را حدود پنج سانتیمتر اعلام کرد و به کشاورزان توصیه کرد: بذور را در عمق زیاد کشت نکنند، زیرا در مقابل سرما حساس می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از کشاورزان خواست تا نسبت به بیمه کردن محصولات کشاورزی خود اقدام کنند، زیرا بیمه کردن اراضی کشاورزی سبب می شود تا در صورت بروز خسارت کشاورزان کمتر متضرر شوند.

پرویزی فر سپس  با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 411 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم رفت، گفت: از این میزان 103 هزار هکتار آن زیر کشت آبی و مابقی زیر کشت آبی رفت.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سال گذشته در مجموع 660 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار