دومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه با رقابت ۱۲۰ دانش آموز در شش رشته در هنرستان تربیت بدنی معمارپور قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 03 November 2015
به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه درمراسمی با حضور حمید دامرودی رئیس گروه برنامه ریزی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، مهران قاسمی معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان، دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در هنرستان تربیت بدنی و علوم ورزش معمارپور قزوین آغاز شد.

در این دوره المپیاد ۱۲۰ دانش آموز هنرستانی در رشته های تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال، هندبال، بدمینتون و آمادگی جسمانی، با یکدیگر  قابت می کنند.

مهران قاسمی معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان قزوین در مراسم افتتاح المپیاد گفت: جوانان و نوجوانان لازم است در کنار تحصیل علم ودانش به سلامت جسم و روح خود هم اهمیت دهند و برگزاری المپیاد بستر این مهم را فراهم می کند.

وی افزود: ورزش باید بتواند انگیزه دانش آموزان را برای کسب علم بیشتر کند تا شاهد ارتقاء سطح کیفی تحصیل در مدارس هم باشیم که امیدواریم برگزاری رقابت های ورزشی در این زمینه موثر واقع شود و فضای با نشاطی را در مدارس حاکم کند.

کوروش کیماسی کارشناس مسئول تربیت بدنی آموزش و پرورش استان هم در این مراسم گفت: در این طرح مقرر شده بود تا ۳۰ درصد دانش آموزان تحت پوشش قرار گیرند که خوشبختانه استان قزوین در سال گذشته با پوشش ۱۰۰ درصدی توانست رتبه خوبی در کشور کسب کند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۴۵ هزار نفر از دانش آموزان استان در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شرکت کردند و رقابت سالم و با نشاطی در مدارس برگزار شد.

کیماسی تصریح کرد: این المپیاد امسال هم در ۲۳ رشته در مقاطع ابتدایی و اول ودوم متوسطه برگزار می شود و پیش بینی می شود ۱۸۰ هزار دانش آموز در دو هزار مدرسه در این رقابت ورزشی شرکت کنند.

وی گفت: حمایت والدین از این المپیاد و مشارکت دانش آموزان موجب شده بتوانیم این حرکت فرهنگی و ورزشی را در روستاها هم اجرا کنیم تا به ارتقاء سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در همه مناطق کمک شود.

این کارشناس تربیت بدنی یادآورشد: با این کار درس تربیت بدنی از انزوا خارج شده و زمینه بروز خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در مدارس بیش از گذشته فراهم می شود.

کیماسی از حمایت های مدیرکل آموزش و پرورش استان در اجرای المپیاد تشکر کرد و گفت: سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در شکل گیری سالم زندگی دانش آموزان نقش اساسی دارد و می تواند به ارتقاء تحصیلی هم کمک کند.

در ادامه ورزشکاران پس از رژه و اجرای حرکت های نمایشی ژیمناستیک و کاراته مسابقات خود را آغاز کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار