با تخریب پل فوق علاوه بر وراد آمدن آسیب جسمی، جانی و مالی به مردم ارتباط دو منطقه از تنکابن با مشکل مواجه شده است اما همه این موارد در کنار افزایش 10برابری هزینه ساخت یا مرمت پل نسبت به قبل از تخریب یک معمای دو وجهی را فراهم می کند که واقعا تامین هزینه 200 میلیونی قبل ازتخریب ارزش این خسارات جانی مالی و جسمی مردم و دولت را داشت؟
کد خبر: ۱۲۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 03 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، بر اساس اخبار منتشره به نقل از مسئولان غرب مازندران یکی از مجروحان حادثه سقوط پل معلم کوه منطقه نشتا از توابع شهرستان تنکابن در حالی فوت کرد که  در جریان این حادثه که عصر گذشته رخ داد 19 نفر مجروح شده و برای درمان به بیمارستان اعزام شده بودند.
تا امروز تعداد هشت نفر از مصدومان این حادثه ترخیص شده و بهبود نسبی یافتند اما بستری ماندن 10نفر از این افراد و خبر مرگ یک پیرمرد 75 ساله در جریان این حادثه این سوال را به ذهن متبادر می کند که چه کسی پاسخگوی این خسارات جبران ناپذیر است؟
دراین حادثه پنج خودرو همزمان با سقوط پل دچار سقوط عمودی بیش از 6 متری شدند که بسیاری از این حادثه دیدگان با کمک های مردمی از اتومبیلهای آسیب دیده خارج شدند.
خسرو کشاورز معاون فرماندار تنکابن شب گذشته در بیمارستان، هنگام عیادت از مصدومان حادثه پل معلم‎کوه بخش نشتا شهرستان تنکابن، گفته بارها برای پل معلم کوه از استان تقاضای اعتبار کردیم ولی تأمین اعتبار برای زیر سازی این پل محقق نشد، این اواخر نیز تقاضای ۲۰۰ میلیون تومانی خود را برای اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال کردیم اما همچنان اعتباری تخصیص داده نشده است و همیشه ابراز می‌کنند که پول نداریم؟! امروز صبح نیز فکسی مبنی بر اعلام شرایط بحرانی و خطرناک برای زیرسازی این پل ارسال کردم اما نتیجه‌ای نداشت و جز این‌که از ادوات و ماشین‌الات اداره راه و شهرسازی تنکابن برای جلوگیری از تخریب بیشتر استفاده کنیم، راهی نداشتیم، پل معلم‌کوه به‌دلیل نداشتن شمع کوبی مناسب و ساخته‌شدن در سطح بیشترین آسیب‌پذیری را داشت و گود بودن مسیر منتهی به پایه‌های پل، سیلابی شدن شدید رودخانه، نداشتن شمع کوبی و همچنین کمبود اعتبار برای بازسازی پایه‌ها از جمله دلایلی است که باعث فرو ریختن این پل شد، این حادثه برای پل قدیمی چشمه‌کیله نیز زنگ خطری است که سال‌ها قبل به‌صدا در آمده است.
نکته مهم اینکه با تخریب پل فوق علاوه بر وراد آمدن آسیب جسمی، جانی و مالی به مردم ارتباط دو منطقه از تنکابن با مشکل مواجه شده است اما همه این موارد در کنار افزایش 10برابری هزینه ساخت یا مرمت پل نسبت به قبل از تخریب یک معمای دو وجهی را فراهم می کند که واقعا تامین هزینه 200 میلیونی قبل ازتخریب ارزش این خسارات جانی مالی و جسمی مردم و دولت را داشت؟
و آیا ممکن نبود حال که از آسیب پذیر شدن و احتمال تخریب پل اطلاع کسب شده بود دستور مسدود شدن ورودی های پل تا زمان رفع نواقص صادر می شد؟
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار