مدیرجهادکشاورزی گناوه:
مدیرجهادکشاورزی گناوه گفت: با توجه به مقام اول این شهرستان درزمینه مکانیزاسیون کشاورزی، تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت مکانیزه از اولویت های خاص این مدیریت در سال زراعی جاری است.
کد خبر: ۱۲۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 05 November 2015
تابناک بوشهر: سیدحسن موسوی افزود: دراین ارتباط برگزاری کلاس و کارگاههای آموزشی برای کشاورزان در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده دراین زمینه پیش بینی می شود بیش از 11 هزار هکتار از سطح کشت غلات این شهرستان به صورت تمام مکانیزه انجام شود.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: عملیات کاشت گندم آبی و دیم با بارندگی های اخیر افزایش یافته که تا آخر آذرماه امسال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 2200 تن بذر گندم از ارقام مختلف شامل چمران، کوهدشت، دهدشت و کریم در بین کشاورزان توزیع می شود، بیان کرد: در فصل زراعی جاری تاکنون 1200 تن بذر گندم در سطح شهرستان توزیع شده است.

موسوی، کشت دانه های روغنی را از دیگر اولویت های جهاد کشاورزی این شهرستان دانست و گفت: در سال زراعی جاری آماده سازی بستر خاک به میزان 150 هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای حاشیه رودخانه حله و برخی از روستاهای دارای منابع آب آغاز شده است.

مدیرجهادکشاورزی گناوه اظهارکرد: در صورت مناسب بودن میزان و پراکنش بارندگی، عملکرد قابل توجهی برای برداشت این محصول پیش بینی می شود.

وی گفت: درفصل زراعی جاری 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت می رود.
اراضی کشاورزی شهرستان گرمسیری گناوه در شمال استان بوشهر بدلیل کمبود منابع آبی بصورت دیم کشت می شود. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار