کد خبر: ۱۴۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 09 December 2015
كمتر از دو هفته قبل براي رفتن به شمال مسير كمر بندي نسيم شمال و جاده قديم را نتخاب كرديم و با توجه به همايش هاي مكرر در  قزوين  و پيش به سوي جهاني شدن  و برگزاري روز قزوين و همايش هاي حقوق شهروندي و يادمان بزرگان و المان هاي مختلف،  قزوين را هم سطح ليسبون پرتقال، مسكو و يا سن پطرز بورگ روسيه  و يا نماد معماري اسلامي تلقي مي كردم ، و شهري كه پذيراي دبير خانه مجمع  شهر اسلامي نيز است و شهردارش در سازمان ملل به ايراد سخنراني مي پردازد و راهكار هاي مختلف ارائه مي دهد، و در برج ميلاد همايش برگزار مي كند  برايم جالب بود كه قزوين دارد به عنوان يك جهان شهر معرفي مي شود و ما پذيراي يك اقتصاد توريستي و صنعتي توامان خواهيم بود. پل هاي بزرگ كه چهار گوشه و يا مركز شهر را احاطه كرده است و برج هاي تجاري  و مسكوني كه  هيچ نمادي از معماري اسلامي ندارند تغييراتي را در چهره شهر انسان مشاهده مي كند كه حكايت از فعاليت بسيار  و زحمت فراوان شهرداري و شوراي شهر و سازمان هاي زير مجموعه دارد.

اما در كنار  اين همه كار و زحمت فراوان  ورودي هاي شهر  در مسير جاده قديم و كمر بندي نسيم شمال  برازنده ي قزوين نيست بلكه باورودي شهري مانند شريفيه برابري مي كند، ابتدا با چند سرعت گير از دوراه همدان به چهار راه نسيم شمال  مي رسيد وقتي به سمت راست حركت مي كنيد  پس از صد متر طي طريق ناگهان يك سرعت گير جلوي شما  خود نمايي مي كند و به آ رامي  سرعت گير اول را رد كرده  و شادمان مي شويد اما ناگهان  فرورفتگي  و نشست آسفالت  كمر بندي  به دليل نامناسب بودن زير سازي شوك نا خوشايندي به شما وارد مي كند  و اين موضوع با تكرار كنده گي و حشتناك آسفالت همراه است  و كنده گي هايي از جنس پايين آمدن جلوبندي ماشين  و ايجاد درآمد مضاعف براي حرفه جلو بندي سازها كه اين هم خود درب روزي براي خلق الله است،  از چهار راه  به سمت چپ متمايل مي شويد  تا به جاده قديم  قزوين رشت  وارد شويد چاله هاي  درست و حسابي  و يا آسفالت كنده شده  روح و تن انسان را مي آزارد، و تا شركت مان فيلتر بايد  تحمل  نامناسب بودن  ورودي شهر دارالمومنين را داشته باشيم و هنگاميكه  بر مي گرديد از كارخانه شيشه تا چهار راه نسيم شمال صداي ماشين با لرزش ها و بالا و پايين پريدن  توام مي شود وآسفالتي  خود نمايي مي كند كه گويا به جاي ماشين سواري و غيره،  شني بولدزر بر روي آن سالها  تردد داشته است.

ترميم اين مسير  يا ورودي فلكه مينودرهزينه چنداني ندارد  وهرگردشگر و شهرداري وارد مي شود از ورودي هاي شهرقضاوت خود را در مورد ساماندهي و مبلمان شهري ارائه و تجسم مي كند، بهتر است به جاي هزينه هايي كه براي بسياري از همايش ها و نمايش ها مي شود اندكي هم صرف زيبا سازي ورودي و خروجي هاي شهر نماييم تا زيبايي شهرمان  دو چندان شود.

با توجه به توانايي هاي شهردار در انجام پروژه هاي بزرگ ساماندهي و مرمت  ورودي و خروجي هاي شهر دارالمومنين  برايشان چندان مشكل نيست، از طرفي  گذر اتوبان ازحاشيه شهر قزوين علاوه بر ضررهاي اقتصادي براي شهر ،هيچ استفاده اي جهت رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال از اين مسير كه بيشترين تردد در كشور را دارد و گذر گاه مسير عبوري  دوازده استان  مي باشد.

عايد شهر نمي شود و شهرداري هنوز نتوانسته است كه با ايجاد بازارهاي حاشيه اتوبان علاوه بر ايجاد اشتغال و توسعه توريسم داخلي و خارجي  و فروش محصولات سنتي و صنايع دستي با همكاري ساير نهاد ها موقعيت و شناخت شهر را بتواند در كشور ارتقا دهد، در صورتي كه  اتوبان طوري طراحي مي شد كه از شهر قزوين بگذرد  سالانه بيش از چهار ميليون نفر بازديد كننده و توريسم از شهر بازديد مي كردند و بازار عظيم اقتصادي و توريستي براي استان و شهر قزوين به همراه داشت كه در هرصورت اين امر محقق نشده است،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: