بسته خبری تابناک:
مدیر آموزش و پرورش آبیک گفت: وضعیت 8 مدرسه تخریبی این شهرستان نامطلوب است که مسئولان اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین باید برای بازسازی این مدارس تدابیر لازم را در نظر بگیرند/فرماندار تاکستان گفت: هیچ‌گونه خبری مبنی بر تائید صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شهرستان تاکستان از سوی هیئت نظارت اعلام نشده است.
کد خبر: ۱۶۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 13 January 2016
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
 
توسعه گلخانه‌ها در قزوین موجب استفاده بهینه از آب می‌شود
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: توسعه گلخانه نقش بسزایی در استفاده بهینه از منابع آبی استان قزوین دارد.
 
نیاز علی ابراهیمی پاک صبح چهارشنبه در جلسه ستاد محصولات گلخانه‌ای که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد، خواستار تسریع در اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان احداث گلخانه محصولات کشاورزی در استان قزوین شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: باید با تلاش مضاعف میزان تسهیلات بیشتری برای توسعه گلخانه‌ها جذب شود.
 
وی با اشاره به مشکل آب در استان قزوین گفت: راهی جز استفاده بهینه از منابع آبی موجود وجود ندارد که احداث و توسعه گلخانه‌ها یکی از راه‌هاست.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گفت: پنج طرح گلخانه به مساحت نزدیک ۶ هکتار برای جذب تسهیلات ویژه توسعه گلخانه‌ها به بانک عامل معرفی‌شده‌اند.
 
کورش کشاورز محمدیان افزود: ۲۲ طرح دیگر در حال بررسی است که پس از رفع نواقص برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهند شد.
 
***
مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد
 
وضعیت نامطلوب 8 مدرسه تخریبی در آبیک
 
مدیر آموزش و پرورش آبیک گفت: وضعیت 8 مدرسه تخریبی این شهرستان نامطلوب است که مسئولان اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین باید برای بازسازی این مدارس تدابیر لازم را در نظر بگیرند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مهرداد یحیایی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مدارس روستاهای زعفران، شهرستان و یزبر و نیز مدارس شهری امیر کبیر، فاطمه، شریعتی، پیام‌نور جدید و جمشیدی شهر خاکعلی وضعیت بسیار نامطلوبی دارند که می طلبد مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نسبت به بازسازی این مدارس تدبیر لازم را بیاندیشند.
 
وی افزود: پروژه دبیرستان شبانه‌روزی شهر خاکعلی در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دیوارکشی این مدرسه نیز صورت گرفته است.
 
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب سرویس دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در روستاها از سوی فرمانداری 100 میلیون ریال قول مساعد داده شده بود که بخش ناچیزی از این مبلغ تحقق پیدا کرده است.
 
یحیایی تصریح کرد: برای تحقق انسداد مبادی ورودی بیسوادی و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در روستاها نیاز به حداقل 100 میلیون ریال اعتبار برای یک سال تحصیلی داریم.
 
وی اضافه کرد: لیست مدارس بلااستفاده شهرستان آبیک به اداره کل آموزش و پرورش ارسال شده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: تغییر تعرفه حامل‌های انرژی کانون‌های شهید خجسته‌روز و شهید شیخ حسنی و نیز اختصاص معبر ورودی دبیرستان بزرگسال از زمین اختصاص یافته به جمعیت هلال احمر در حال پیگیری است.
 
یحیایی اذعان کرد: اختصاص پنج درصد از عوارض شهرداری به طور مستقیم به اداره آموزش و پرورش برای تعمیر و تجهیز مدارس در دستور کار قرار دارد.
 
این مسئول افزود: با توجه به اینکه بودجه تعمیر و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص نیافته از مسئولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود در کمیته برنامه‌ریزی سال آینده بودجه‌ای را اختصاص دهند.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: از سوی سپاه ناحیه امام صادق (ع)، بسیج، بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت و دهیاران اقدامات خوبی در زمینه شناسایی افراد بیسواد صورت گرفته است.
 
یحیایی با اشاره به گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: شوراهای آموزش و پرورش با هدف تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت، بهره‌گیری از تمام امکانات در راستای تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش تشکیل شده است.
 
وی از فعال کردن کار گروه‌های تخصصی شوراهای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با تحقق این امر بسیاری از مشکلات مسائل حوزه آموزش و پرورش احصا و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک مطرح کرد: در هفته شوراهای آموزش و پرورش در مجالس مختلف و پیش از خطبه‌های نماز جمعه جایگاه این شوراها تبیین و تشریح می‌شود.
 
یحیایی ادامه داد: 80 درصد فضاهای آموزشی در روستاها وجود دارد ولی با این تفاسیر، 20 درصد جمعیت در آن ساکن هستند؛ این در حالی است که 20 درصد فضاهای آموزشی در شهرها وجود دارد ولی 80 درصد جمعیت را دارا بوده که این امر سبب ایجاد مشکل برای آموزش و پرورش شده است.
 
***
 هیچ خبری از تایید صلاحیت تاکستانی ها منتشر نشده است

فرماندار تاکستان گفت: هیچ‌گونه خبری مبنی بر تائید صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شهرستان تاکستان از سوی هیئت نظارت اعلام نشده است.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، ایرج حیدری، فرماندار شهرستان تاکستان در خصوص تائید صلاحیت کاندیداها را تکذیب و اظهار کرد: کاندیداها تا زمان اعلام رسمی احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان حق هیچ‌گونه تبلیغ و اعلام رسمی کاندیداتوری و تشکیل ستاد انتخابات را ندارند.
 
وی افزود: هواداران برخی کاندیداها اقدام به نشر برخی اخبار کذب در خصوص تائید صلاحیت کاندیدای خود در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که این موضوع از سوی فرمانداری و هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان تاکستان تکذیب می‌شود.
 
حیدری با بیان اینکه زمان رسمی تبلیغات کاندیداها در اواخر بهمن‌ماه است، تصریح کرد: نصب هرگونه بنر و یا تیز تبلیغاتی در سطح شهر غیرقانونی است و توسط مراجع حقوقی پیگیری خواهد شد.
 
 
فرماندار تاکستان با تأکید بر اینکه حفظ آرامش جامعه، جلوگیری از تبلیغات زودهنگام و پرهیز از توهین و تخریب نامزدها از جمله وظایف مهم رسانه‌ها و خبرنگاران است، اضافه کرد: مدیران رسانه‌ها باید بدانند که عدم توجه به این موارد جرم تلقی می‌شود و به‌طور قطع نهادهای نظارتی، انتظامی و قضایی شهرستان تاکستان اجازه نمی‌دهند که فضای انتخاباتی آلوده شود.
 
وی ضمن دعوت از شهروندان برای حفظ آرامش و خویشتن‌داری اظهار کرد: انتخابات یک بازی و رقابت سیاسی است و باید تلاش شود تا این فضا با آرامش هر چه تمام‌تر پیش رود.
 
فرماندار تاکستان خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار اخباری کذب به‌ویژه در حوزه تائید و یا رد صلاحیت نامزدها کرده که هرگونه اخبار در خصوص تائید و یا رد صلاحیت کاندیداها تکذیب می‌شود.
 
***
بیمه شدن 2 میلیون کارگر ساختمانی در دو سال اخیر
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: دو میلیون نفر از کارگران ساختمانی در سطح کشور طی دو سال اخیر بیمه شدند.
 
 به گزارش خبرگزاری قزوین نیوز از قزوین، داوود محمدی در همایش استادکاران و کارگران ساختمانی که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد با اشاره به لزوم ارتقای خدمات قابل ارایه به شهروندان و اقشار آسیب‌پذیر اظهار کرد: مشکلات حوزه کارگران ساختمانی از ابتدای زمان حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.
 
وی بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی این قشر مانند دیگر افراد جامعه، برخورداری از حق بیمه است تا بتوانند نیازهای اجتماعی خود را تأمین کنند؛ شرکت‌های بیمه‌ای در حدود دو سال گذشته با محدودیت‌های فراوانی برای رفع این مشکل، همراه بودند.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود موانع مختلف، حدود دو میلیون نفر  از استادکاران و کارگران ساختمانی در بخش‌های گوناگون در دو سال گذشته بیمه شدند که می‌تواند گام مؤثری در راستای بهبود توان اجتماعی آن‌ها باشد.
 
محمدی اضافه کرد: اهمیت بیمه بر کسی پوشیده نیست زیرا اگر افراد از حق بیمه بهره‌مند باشند، در صورتی که یک کارگر ساختمانی حین فعالیت اجرایی آسیب جانی ببیند، اعضای خانواده کارگر می‌توانند از مخاطرات اجتماعی در امان باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: با مسئولان حوزه کار و رفاه اجتماع در سطوح مختلف، نشست‌های بسیاری برگزار شده و برای اموری از جمله ایجاد امنیت شغلی، جلوگیری از حضور اتباع بیگانه در عرصه‌های اجرایی و برخورداری کارگران ساختمانی از پایه حقوق مورد توجه قرار گرفته است.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شرایط کنونی دولت با گذشت تفاوت دارد چراکه در گذشته با فروش نفت، سالانه حدود 700 هزار میلیارد تومان اعتبار به منابع اقتصادی کشور تزریق می‌شد اما این درآمد در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها و برخی مسایل دیگر با افت چشم‌گیری مواجه شده است.
 
محمدی خاطرنشان کرد: البته تمام مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها مربوط نمی‌شود و باید با حمایت، همکاری و تلاش مسئولان دستگاه‌های اجرایی زمینه ارتقای خدمات اجتماعی، اقدامات مورد نیاز برای عموم مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر روند اجرایی خود را دنبال کند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الزامات 9 گانه مقام معظم رهبری در موضوع اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام افزود: این بحث با تأکید رهبر معظم انقلاب به اتمام رسیده است و باید برای رفع دغدغه‌های مردم برنامه‌ریزی شود.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مطابق گزارش‌های رسیده از مسئولان استان قزوین برای بیمه کارگران ساختمانی در حال حاضر مشکلی وجود ندارد زیرا تاکنون بیش از 20 هزار نفر بیمه شدند و برای سایر افراد فعال در این حوزه نیز امکان بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ای وجود دارد.
 
***
 
صبح امروز صورت گرفت
 
تجمع عده‌ای از دانشجویان دختر مقابل استانداری قزوین
 
عده ای از دانشجویان دختر در اعتراض به وضعیت اخذ خوابگاه صبح امروز مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.
 
به گزارش خبرنگار دانشگاه  صبح قزوین،صبح امروز عده‌ای از دانشجویان دختر دانشگاههای قزوین با تجمع مقابل استانداری قزوین نسبت به بلاتکلیفی وضعیتشان در خوابگاهها و عدم رسیدگی و پاسخگویی مسئولین ذیربط اعتراض کردند.
 
این دانشجویان اعلام کردند پس از اینکه از ابتدای سال جاری در مواجهه با اخذ خوابگاه و سکونت در آن با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند مراتب اعتراض خود را به گوش مسئولین دانشگاه رساندند اما تا امروز هیچ تمهیدی برای حل این مشکلات صورت نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار