عابدینی تأکید کرد:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: کار حوزه‌های علمیه تنها درس و بحث نیست و آن‌ها باید نسبت به همه مسائل جهان اسلام حساس باشند و خود را به انزوا نبرند.
کد خبر: ۱۶۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 21 January 2016
به گزارش تابناک از قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در هم‌اندیشی مدیران مدارس علمیه استان قزوین که در مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد، با تسلیت وفات حضرت معصومه (ع) اظهار کرد: این که مردم ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه به اصل ولایت پایبندی بیشتری دارند به این خاطر است که امام رضا (ع)، حضرت معصومه (ع) و احمدبن موسی (ع) در ایران حضور پیدا کردند و در خصوص ضرورت پیروی از امامت و ولایت روشنگری کردند.

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) در اجتماع مردم نیشابور فرمودند: کلمهٔ لااله الا الله، قلعهٔ محکم من است و هر که در آن داخل شود، از عذاب من در امان است و این مهم یک شرط اساسی دارد، و شرط آن من هستم،‌ یعنی اقرار به ولایت. و این موضوع دشمنان را عصبانی کرد.

رییس شورای حوزه علمیه استان قزوین ادامه داد: حضرت معصومه (ع) و احمدبن موسی (ع) با پیروی از امر ولایت در چند خطه دیگر از ایران روشنگری کردند و به برکت همان فداکاری‌ها امروز در ایران شاهد مردمی هستیم که به اهل‌بیت (ع) و ولایت‌فقیه عشق و ارادت ویژه‌ای دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در قیام نیمه خرداد شاه به امام گفت اگر دست از کارهایت برنداری من چکمه‌های پدرم را می‌پوشم و امام (ره) نیز در جواب به ایشان فرمود: اگر تو چکمه‌های پدرت را بپوشی من هم ذوالفقار جدم را به‌دست خواهم گرفت و این ایستادگی در مقابل ظلم و استبداد شاه برآمده از روحیه‌ای ولایی است و باید چراغ راه روحانیون قرار گیرد.

وی با بیان این‌که در بسیاری از مسائل پیچیدگی وجود ندارد و باید حوزویان در خصوص آن‌ها افشاگری و اطلاع‌رسانی بیشتری انجام دهند، افزود: این‌که داعش دست‌پرورده امریکا، صهیونیست و آل سعود است مسأله است که پاسخ آن برای همگان روشن و واضح است و همه باید برای نابودی آن‌ها تلاش و در خصوص جنایت های آن ها روشنگری کنیم.

 
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: حمله شیمیایی که در سوریه رخ داد نقشه‌ای از سوی امریکایی‌ها بود تا به نظام اسد و سوریه ضربه وارد کنند اما اسناد و مدارک به دست آمده نشان داد که این اقدام از سوی امریکا و توسط داعش صورت گرفته بود و یک بار دیگر آن‌ها را به رسوایی کشاند.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که غیرت دینی مربوط به جناح و یا گروه خاصی نیست و همه باید غیرت دینی داشته باشند، اضافه کرد: کار روحانیون در این نظام تنها تدریس و درس نیست و باید به این نکته توجه داشته باشیم که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است و این مهم نشان می‌دهد در نقطه نقطه دین در عرصه سیاست قرار می‌گیریم.

وی اظهار کرد: این‌که حوزه‌های علمیه خود را به انزوا ببرند و تنها در حوزه درس و بحث فعالیت کنند کار درستی نیست و در راستای اهداف انقلاب و نظام قرار ندارد و باید در مسائلی که به سرنوشت مسلمین جهان مرتبط است ورود جدی داشته باشند.

رییس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تأکید بر این‌که اگر دست استکبار جهانی به حوزویان و روحانیون برسد همان بلایی که بر سر شیخ نمر آوردند بر سر آن‌ها نیز می‌آورند، یادآور شد: نمی‌توانیم نسبت به شخصیتی که پرورش یافته حوزه‌های علمیه و مکتب اهل‌بیت (ع) است بی‌تفاوت باشیم و باید در مقابل ظلم‌هایی که در حق آن‌ها صورت گرفته موضع محکم و توام با قدرت داشته باشیم.

آیت‌الله عابدینی به اقدامات حکام نیجریه بر علیه شیخ ابراهیم زکزاکی هم اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های شیخ ابراهیم زکزاکی که پرورش یافته حوزه علمیه جمهوری اسلامی بود، 10 الی 12 میلیون نفر به مذهب شیعه گرایش پیدا کردند و نباید نسبت به ظلمی که نسبت به این عالم بزرگ صورت گرفته سکوت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به خدمات آیت‌الله باریک‌بین و آیت‌الله شالی در حوزه‌های علمیه هم اشاره کرد و ضمن قدردانی از آن ها گفت: پویایی امروز حوزه‌های علمیه را مرهون تلاش‌های آیت‌الله باریک‌بین و آیت‌الله شالی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار