کد خبر: ۱۶۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 23 January 2016


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: براساس ابلاغ سیاست های 15گانه محیط زیست توسط مقام معظم رهبری، مدیریت سبز در دستور کار کارگروه آمایش سرزمین استان قرار گرفته است.

مدیریت سبز در دستور کار کارگروه آمایش سرزمین البرز قرار گرفت

به گزارش ایرنا، ذبیح اله قائمی روز شنبه در نخستین کارگاه آموزشی آمایش سرزمین استان البرز افزود: بنابراین تلاش می شود با درپیش گرفتن صرفه جویی در انرژی های حامل و مدیریت ریزگردها با همکاری محیط زیست گام های موثری برداشته شود.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های استان البرز باغ ها و طبیعت آن است که از دیرباز مورد توجه جمعیت متراکم تهران بوده و مهمترین کارکرد مرکز این استان (کرج ) به شمارمی رفته است.

قائمی گفت: به طورکل آمایش سرزمین اهمیت بسیاری را برای توان اکولوژیک قائل است و اگر چه این مهم دراستان البرز دچار تغییراتی شده اما یکی از مهمترین محورهای سرمایه ای بوده که در کنار سایر محورهای اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات آمایش سرزمین از طریق شناسایی فرصت ها و پتانسیل های هر منطقه، امکان بهره گیری و استفاده بهینه از آن را بیشتر می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز اضافه کرد: پس از یک سال و نیم سند آمایش سرزمین این استان آماده شده و درحال طی مراحل نهایی است.

قائمی با تاکید براینکه سند امایش سرزمین یک مسیر است که باید بصورت دائم آن را مورد بررسی قرار داد ادامه داد: این سند شامل هشت فصل است که شش فصل آن تدوین شده و امیدواریم تا پایان سالجاری به اتمام برسد.

دراین کارگروه آموزشی که مدیران کل دستگاه های اجرایی مختلف استان البرز حضور داشتند صاحبنظر و بنیان گذار مباحث آمایش در کشور ' دکتر مخدوم ' در زمینه های مختلف نظام بودجه، بودجه نویسی، عملکرد حسابداری، برنامه های پنج ساله، برنامه ششم و تحول اداری آموزش با شرکت کنندگان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار