رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: به اصلاح ساختار اساسی در توزیع کالای گندم نیاز داریم و انتظار داریم تولید گندم هم تقاضامحور باشد و منجر به افزایش کیفیت تولید شود.
کد خبر: ۱۸۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 13 February 2016

به گزارش تابناک تبریز، کریم مهری صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید شرکت غله منطقه 8 کشور اظهار داشت: در گذشته در امور مربوط به بازرگانی به اقتضای زمان بخش اعظمی از کارها دست دولت بود و به مرور واگذاری‌ها صورت گرفته و انتظاری که داریم این است همانطور که در بعضی محصولات تولید بر اساس تقاضا صورت می‌گیرد، تولید گندم هم تقاضامحور باشد و منجر به افزایش کیفیت تولید شود

وی با بیان اینکه به اصلاح ساختار اساسی در توزیع کالای گندم نیاز است، خاطرنشان کرد: اگر توزیع مواد سوختی با مشکل مواجه بوده و هست، ولی امروز به روز و به ساعت و به ثانیه می‌توان گفت تولید و نگهداری در چه وضعی است که چنین اتفاقی باید در امر گندم نیز بیفتد.

مهری یادآور شد: در سال 93 در استان آذربایجان‌شرقی بحث رنج وزنی یک و نیم کیلویی مرغ را هدفگذاری کردیم، که متاسفانه در استان‌های همجوار رعایت نمی‌شد و کاملا مشخص بود با ادامه این روند، کشتار ما به این استان‌ها رفته و در استان با کمبود مواجه خواهیم شد ولی این بحث ابتر ماند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی ابراز داشت: در بحث گندم، تولید استان از نظر کمی افزایش یافته و ارتقاء روزبه روز آن جزء هدفگذاری اصلی است و از نظر کیفی نیز امروز 40 رقم بذر گندم در کل کشور سفارش دادیم که در مراغه اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: فرآوری، توزیع و نگهداری گندم یک زنجیره است که از قبل افراد سرمایه‌گذار متعهد علاقه‌مند به استان زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌اند و در ارتباط با پایش انبار سیلوها، استهلاکی داشته‌اند و در دفاتر استهلاک انباشته ثبت نشده که باید این اتفاق صورت گیرد.

مهری با بیان اینکه در 28 سال گذشته در حساب‌های دفاتر مالی تهاتر اتفاق نیفتاده و این موجب تحت‌الشعاع قرار دادن عملکردهای مناسب متولیان امر می‌شود؛ اذعان داشت: برای اصلاح ساختار مجموعه در ارتباط با چابک‌سازی که جزو مواد برنامه ششم هم به شمار می‌رود نظارت، کنترل و ارزیابی و رفع نقاط ضعف باید جزو برنامه قرار گیرد.

این مسئول گفت: در سال 94 بیش از 110 هزار تن گندم از طریق تعاون خریداری شده و برای تامین امکانات موجود بخش کشاورزی و ساختمان اداری قراردادی با شرکت غله منعقد شده است.

رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برای تامین انبار در مرکز استان و شهرستان برای کالاهای استراتژیک می‌توان روی آذربایجان‌شرقی حساب ویژه‌ای باز کرد و ما در مرکز استان و شهرستان‌های منتهی به جاده ریلی می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :