استاندار قزوین گفت:پیشنهاد معین قزوین ،فعالیت به صورت مشارکتی جهت کسب بازارهای مشترک است.
کد خبر: ۱۸۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 29 February 2016
به گزارش تابناک از قزوین، "فریدون همتی" استاندار قزوین، در دیدار با استاندار استان کیونجی کره جنوبی اظهارداشت: در سایه توافق هسته ای توانستیم تحریم های ظالمانه علیه کشور را برداریم و امروز با اجرایی شدن برجام شاهد حضور کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران هستیم و علاقمند بسیاری هستند از این بازار بزرگ استفاده کنند.

همتی بیان کرد: در فرصت جدید ایجاد شده بسیار علاقمندیم تا در بازار بزرگ ایران کشورهایی مانند کره جنوبی وارد سرمایه گذاری شوند و سهم بیشتری را برای خود کسب کنند.

وی اضافه کرد: امروز که دولت آقای روحانی مذاکرات هسته ای را به نتیجه رسانده و جهانیان متوجه شده اند ایران اسلامی هیچ تهدیدی برای جهان نیست و فعالیتهای هسته ای خود را در مسیر علم و دانش بکار برده و آمریکا به ناحق تصویر نادرستی از کشورمان ترسیم کرده می توان توانمندی های صنعتی، کشاورزی و علمی و گردشگری را به جهانیان ارائه داد.

استاندار قزوین یادآورشد: در فضای جدید می توانیم با کشورهای شرقی کارهای بزرگی را در بخش های مختلف تولید محصولات مشترک اجرایی کنیم و به ویژه با کشور کره جنوبی در زمینه های اقتصادی همکاری نزدیکی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت افزود: حضور وزیر تجارت و انرژی کره جنوبی و تفاهم نامه سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد یورویی با ایران را به فال نیک می گیریم و امیدواریم در استان قزوین هم بتوانیم از ظرفیت دو طرف برای توسعه مناسبات تجاری استفاده کنیم.

استاندار گفت:باید بتوان برای کالاهای مرغوب ایرانی بازارهایی ایجاد کرد که کره جنوبی می تواند در این زمینه سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.

همتی افزود: استان قزوین در بخش های صنعت، کشاورزی، علمی، گردشگری ظرفیت های خوبی دارد و در تولید مواد غذایی، شوینده ها، شیشه و قطعات خودرو می تواند با کره جنوبی فعالیتهای مشترک انجام دهد.

استاندار تصریح کرد: در تولید قطعات خودرو می توانیم محصولاتی با برند کره جنوبی تولید و به بازارهای مصرف جهانی صادر کنیم و در تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان نیز ظرفیت خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین وجود دارد.

همتی اظهارداشت: برای تولید موتورسیکلت و خودروی برقی و خورشیدی ظرفیت خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم که کره جنوبی می تواند در این بخش مشارکت کند و به تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان کمک کند.

وی اضافه کرد: موقعیت ایران در منطقه استراتژیک است و می تواند بازار منطقه را بگیرد و در زمینه گردشگری و مرکزیت جاده ابریشم هم امادگی داریم از همکاری کره جنوبی استفاده کنیم.
استاندار قزوین بیان کرد: برای خواهرخواندگی بین قزوین و کیونجی آمادگی داریم.

برچسب ها: کیونجی قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار