نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در قزوین گره زدن سرنوشت کشور به «برجام» را منطقی ندانست و گفت: تکیه بر تدبیر و ظرفیت داخلی محرکی برای رفع تحریم‌ها است.
کد خبر: ۲۰۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 26 March 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز گذشته  در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو اظهار کرد: در چند روز آینده شاهد ولادت حضرت‌زهرا (س) هستیم.

وی به گسترش جنگ و خشونت در کشورهای اروپایی پرداخت و افزود: آمار روزافزون خشونت تروریسم و ناامنی بیش از پیش در دنیای امروز مشاهده می‌شود که وجود چنین وضعیتی نگران‌کننده برای مسلمانان و پیروان اهل‌بیت (ع) به ویژه کشور ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری مسلمان بوده و دلسوزی و احساس مسئولیت نسبت به همنوع در مردم آن وجود دارد، ادامه داد: مردم ایران آمادگی لازم از کشورهای اروپایی در راستای حمایت از رفع خشونت‌های موجود را دارند.

عابدینی به تأثیرگذاری برجام در سرنوشت کشور پرداخت و گفت: نباید سرنوشت پیشرفت، سازندگی و فعالیت کشور خود را به «برجام» گره بزنیم، چراکه وجود چنین تفکراتی خسارت‌هایی را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: وابسته دانستن چرخه اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف همچون کشاورزی و صنعت، بلاتکلیفی وضعیت کشور را رقم می‌زند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: مقام معظم رهبری دستورات و آگاهی‌های لازم را در راستای استقلال و اقتصاد مقاومتی ارائه و بیان کردند که این مهم با عزم جدی در مسیر پیشرفت کشور حرکت می‌کند، در حالی مسئولان و دست‌اندرکاران خود را با رهبر همراهی و همگام نمی‌کنند.

عابدینی، بزرگ‌نمایی تحریم‌های دشمن را برگرفته از عدم همراهی و هماهنگی مسئولان کشور با راهنمایی‌های مقام رهبری دانست و گفت: تحریم برای کشور ایران فرصتی برای پیشرفت بوده چراکه برخی باور دارند این تحریم‌ها تهدید است.

وی عنوان کرد: بسیاری از پیشرفت‌هایی که در زمینه‌های مختلف در کشور کسب شده تأثیرگذار از تحریم دشمن است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد: کشور ایران ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد که وجود چنین ظرفیت‌هایی می‌تواند اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد.

عابدینی تصریح کرد: فقر و بیکاری یکی از مشکلات و معضلات جامعه با وجود منابع در دسترس کافی و مناسب است که باید برای کاهش این مشکل به ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی توجه کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران با وجود ظرفیت‌های مناسب نباید مشکلات فقر و بیکاری را به همراه داشته باشد، عنوان کرد: تکیه بر تدبیر و ظرفیت داخلی محرکی برای رفع تحریم‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شعار سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، عمل و اقدام» گفت: در توجه به این شعار نباید فرصت‌ها و منابع موجود را از دست داد و با جدیت در عمل به تحقق اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

عابدینی با بیان اینکه برجام ریسمانی است که یک سوی آن به دست شیطان بزرگ آمریکا است، اضافه کرد: برجام مذاکره نیست بلکه تبعیت از زیاده‌خواهی‌ها و تحمیل آمریکا است.

وی به لزوم هوشیاری مردم در بهانه‌های دشمن تأکید و بیان کرد: دشمن بعد از متوقف کردن تأسیسات هسته‌ای به دنبال راکد کردن موشک‌های هسته‌ای است که توجه به این موضوعات هوشیاری و آگاهی مردم را می‌طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار