استاندار قزوین گفت:فرهنگ سازی در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی از وظایف هنرمندان است.
کد خبر: ۲۱۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 16 April 2016
"به گزارش تابناک از قزوین فریدون همتی"پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس، کارکنان حوزه هنری وجمعی ازاساتید رشته های هنری استان با بیان این مطلب ادامه داد: فرهنگ کشور عزیز ما دارای هویت محکمی است وایران اسلامی، در عرصه گیتی به عنوان کشوری دارای فرهنگ غنی شناخته می شود و بخاطر همین امر همواره آماج توطئه و حملات کشورهای دیگر در عرصه های مختلف بوده است.
وی ادامه داد: فرهنگ و هنر بزرگترین سرمایه یک جامعه است و جامعه ای که فاقد فرهنگ پویا ،برجسته،متعهد باشد،بی هویت و شکننده خواهد بود.
همتی تاکید کرد:وظیفه هنرمندان وهنر دوستان پاک و اصیل  بی بدیل و ممتاز این است که ایران اسلامی را با بهره مندی از هنر خود به عنوان محرک جامعه از آسیب ها حفظ کرده وبر اساس نیازهای هر مقطعی جامعه را واکسینه کنند زیرا هیچ زبانی اثرگذار تر اززبان هنرنیست.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد:هنرمندان در ایفای نقش و رسالت خود با قاطعیت و استواری بایستی محکم بایستند و در مسیر مقابله با دشمنان تلاش کنند و منتظر اقدام مسئولان نباشند و ما نیز تلاش خواهیم کرد تا شرایط استان را برای فعالیت آنها مساعد سازیم.
استاندار قزوین ادامه داد:برخی از هنرها مانند موسیقی از حساسیت خاصی در استان برخوردار است و این هنر می بایست در حوزه اعتقادی جامعه به گونه ای جا بیفتد وفرهنگ سازی شود و طوری مورد حمایت قرار گیرد که توسعه ی فرهنگی و اجتماعی ،سیاسی،صنعتی،گردشگری و...را برای جامعه  به ارمغان بیاورد تا تبدیل به فعالیت زیرزمینی نشود.
وی با تاکید مجدد بر ضرورت حمایت از هنرمندان متعهد،افزود:در تمامی حوزه ها و حیطه های اجتماعی افراد سودجو وغیر متعهد وجود دارند ولی نسبت به افراد متعهد،دلسوز و انقلابی عده ای ناچیز هستند در حوزه ی هنر نیز این امر مصداق دارد و نباید بخاطر این افراد اهمیت کار اکثریت هنرمندان زیر سوال رود.
وی با بیان اینکه هنر هایی مانند موسیقی و شعر در خدمت پیروزی انقلاب اسلامی و بویژه در دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی را ایفا کرد در ادامه بیان کرد:ازهنرمندان متعهد انتظار داریم تا با تلاش دلسوزانه و تعهد کاری مانند دوران دفاع مقدس اجازه فعالیت به اینگونه افراد که در اقلیت نیز قرار دارند ،ندهند تا استان قزوین مکان مناسبی برای عرضه،ظهور و بروزهنر هنرمندان  سخت کوش، فداکارو ایثارگر گردد.
استاندار قزوین ادامه داد:اعتقاد دولت تدبیرو امید بر این است که مشکلات از سر راه هنرمندان متعهد جامعه برداشته شود تا بتوانند مسئولیت مقابله با توطئه های دشمنان را با همراهی مدیران و مشارکت مردم جامعه با تمسک به هنر خود به خوبی انجام دهند.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نتیجه پیوند و همکاری متقابل بین شهرداری ها،حوزه هنری و دانشگاه های استان تقویت عرصه هنر خواهد شد که این امر بایستی در استان پیگیری و به انجام برسد.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد:عملی شدن اقتصاد مقاومتی صرفا با سخنرانی میسر نمی گردد و لازم است تبدیل به فرهنگ شود و فرهنگ سازی در این امرنیز مانند دیگر عرصه ها وظیفه هنرمندان است با توجه به اینکه حوزه ی کاری هنرمندان دائمی است و انتها ندارد.
استاندار قزوین در ادامه بیان کرد:جامعه ای که هنر از هویت،قداست،ارزش،و تعهد برخوردار باشد ماندگار خواهد شد ود رچنین جامعه ای هنر،هنرمند و هنردوست  به عنوان یک مثلث ماندگاری فرهنگ اصیل را تثبیت خواهد کرد.
در این جلسه رییس حوزه ی هنری استان به ارایه گزارشی از عمکرد یکساله عرصه ی هنر در استان پرداخت و برخی از هنرمندان استان نیز دغدغه ها و درخواست های خود را بیان کردند.

برچسب ها: همتی ، قزوین ، حوزه هنری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار