مجید ساروخانی-بعضی اوقات باید به غربت کشتی در تنهایی گریست، کشتی که سال های سال است بار اصلی ورزش کشور را به دوش می کشد ولی کم لطفی ها در قبال ورزش اول این مرز و بوم کاماکان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۱۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 19 April 2016
به گزارش تابناک از قزوین، در سال پیش رو که رقابت های معظم المپیک 2016 ریو را در پیش داریم باز هم مثل همیشه همه نگاه ها معطوف به مدال آوری ورزشکاران رشته کشتی در کاروان اعزامی به این رویداد بزرگ است ولی حمایت های صورت گرفته در حد و اندازه آوردگاه بزرگ المپیک نیست و گلایه های اهالی کشتی در سطح کشور جدی گرفته نشده است. 

انگار گوش شنوایی در ورزش کشور وجود ندارد. با نگاهی تیز بینانه تر همین روند در ورزش استان مخصوصا کشتی دیده می شود. اغراق نیست اگر بگوییم کشتی استان بعد از زنده یاد سید کریم مومنی، بهترین دوران مدیریتی خود را در زمان تصدی گری محمود حیدری قهرمان اسبق کشتی نوجوانان آسیا و جهان براین هیات سپری می نمود. مردی که در کشتی درسرپازیرگیری و در خاک فن سگک را بخوبی روی حریفان اجرا می کند . در دوران ریاستش بر این رشته،هم همه حاشیه ها را با فنون شگردش ضربه فنونی نمود و شان و منزلتی اجتماعی و فرهنگی درخور ورزشکاران، قهرمانان و مربیان و پیشکستواناین رشته در بین اهالی ورزش استان قراهم نمود. برگزاری روز جهانی کودک به میزبانی استان قزوین در سال 1384 نمونه بارز توانمندی مدیریتی حیدری در عرصه کشتی بود که با کسب 3 مدال طلا توسط کشتی گیران قزوینی در این مسابقات بین المللی همراه شد.
اما بدخواهان کشتی و کوته نظران ، آنانی که به دنبال منافع شخصی خویش بودند اجازه ندادند هیات کشتی موفق شود روند رو به رشد خود را طی نماید و با سنگ اندازی های خود در این سال ها شاهد افت چشمگیر این رشته در بین مردم استان و کشور بودیم. 
حال با توجه به 2 بار فراخوان اداره کل ورز شو جوانان برای ثبت نام کاندیداها و برگزاری مجمع انخابات کشتی که احتمالا اوایل اردیبهش ماه برگزار گردد. جای بسی خوشحالی است که در اقدامی فکورانه ، اهالی و بزرگان کشتی که از مدیریت بیگانگاگن بر این رشته خسته و مانده شده بودند از مدیر موفق دوران گذشته کشتی خواستند تا دوباره سکان کشتی به گل نشسته کشتی را به دست گیرد. البته خبرهایی نیز به گوش می رسد که عده ای که از افراد جامعه کشت یکه هیچ پیشینه ای در این رشته ندارند زنگ خطر را احساس کرده اند و با علم کردن یک کاندیدای غیر ورزشی و خاص دورباهر قصد دارند ضربات جبران ناپذیری بر پیکرده بیجان کشتی وارد نمایند.
اینان فقط به دنیال منافع شخصی خویش بوده و هیچ سودی برای خود کشتی ندارند. امید است مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان که از نوابغ و ستاره های درخشان آسمان کشتی کشور و از افراد تحصیلکرده و مدیران موفق سطوح بالایی ورزش بوده اند با تفکر و دور اندیشی و با فراهم کردن شرایط بار دیگر به اعتماد جامعه کشتی و ورزش نسبت به محمود حیدری لبیک گفته و سکان آن را به دست این مدیر موفق و لایق بسپارند تا بار دیگر روزهای آفتابی و درخشان در انتظار جامعه کشتی اسان قزوین باشد. امید است که با برگزاری انتخابات هیات و روی کار آمدند کاندیدای منتخب کشتی استان در زمینه های آ»وزشی، مربیان ، استعداد یابی در مدارس، به کار گیری افراد متخصص و فنی در بنده هیات و برگزاری لیگ استان و جذب اسپانسر برای رقابت در لیگ فصلی، استفاده از مدیران فنی و متخصص در هدایت تیم و اعزام به تورنمنت های بین المللی و یکسان سازی تمرینات کشتی در استان بهره کافی ببرد توبه به این نکته که کشتی استان مانند مازندران دارای استعداد ها و سرمایه های بی نظیر می باشد و با داشتن ستاره های فروزان در ادوار گذشته قهرمانان فراوانی نظیر یعقوبی ها، اولادیها، عبدلیها، پیشروها، چگینی ها و حدیری ها و فیض الله زاده نیاها، مشهدی آقایی ها، قربانی ها، فرض زاده های، لایق ها و چنگیزی فرها، رحمانی ها را تحویل کشورداده است و در حال حاضر نیز فوق ستارهای به نام احسان لشگری قهرمانی که یک تنه جور کشتی بلکه ورزش استان را در میادین و رقابت های بین المللی ، قاره های و جهانی به دوش می کشد خالی از پشتوانه نیست.
فقط باید اهالی کشتی با همدلی و همفکری و کنار گذاشتن کینه های قدیمی زمینه را برای روی کار آمدن فردی لایق از جنس همین رشته فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار