امام‌جمعه قزوین:
اگر به هنر مبتذل ایراد گرفته شود، مخالفت با هنر نیست و آن‌هایی که مخالفانِ ابتذال در هنر را مخالفان هنر معرفی می‌کنند دروغ می‌گویند و دروغ هم جزء بی‌هنری است.
کد خبر: ۲۱۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 22 April 2016
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، برخورداری از شعائرالله را نشان دهنده تقوای عمیق دانست و اظهار کرد: در مقابل کسانی که به تبیین و ترویج ارزش‌های الهی، دینی و شعائرالله می‌پردازند عده‌ای قرار دارند که می‌خواهند فحشا، گناه، فساد، منکر و بدی رواج پیدا کند و این‌ها همواره در فضاهایی قرار می‌گیرند که گناه در آن وجود دارد.
وی تصریح کرد: آن‌هایی که دوست دارند شعائر الهی را برجسته کنند به دنبال تبیین پاکی‌ها، مهر و محبت در جامعه هستند اما آن‌هایی که در مقابل این جریان قرار دارند در پی ترویج گناه، فساد، اختلاف، دنیاپرستی، باندبازی و ظلم هستند و فضای این دوگروه بسیار متفاوت است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آن‌هایی که می‌خواهند بدی‌ها در جامعه رواج پیدا کند، به دین خدا اهمیت نمی‌دهند و در دنیا و آخرت از آرامش بی‌بهره‌اند و در نهایت خداوند آن‌ها را رسوا می‌کند.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به ویژگی‌های کسانی که در مقابل شعائر الله قرار می‌گیرند پرداخت و افزود: همگامی و همراهی شیطان یکی از ویژگی کسانی است که در مقابل شعائر الهی قرار می‌گیرند. آن‌ها نیروهای شیطان هستند و جا پای اهداف و افکار شیطانی می‌گذارند و همواره در پی ترویج فحشا و منکر هستند.
وی بیان کرد: این‌که برخی تمایلی به ترویج و تبیین شعائر الله در جامعه ندارند به خاطر حرام‌خوری و لقمه آلوده‌ای است که آن‌ها استفاده کرده‌اند و لقمه حرام باعث شده آن‌ها در لشگر شیطان قرار گرفته و شیطان چنین انسانی را به بدی فرمان می‌دهد.
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که فروغلطیدن در دام شیطان از دیگر ویژگی‌های کسانی است که به دنبال ترویج فحشا و منکر هستند، افزود: رفاقت چنین انسان‌هایی با دشمنان دین و خدا خواهد بود و از جمله مؤمنان طرد خواهند شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رفتار وارونه سومین ویژگی انسان‌هایی است که در مقابل شعائرالله قرار می‌گیرند و آن‌ها همواره به بدی‌ها فرمان می‌دهند در در مقابل خوبی‌ها جبهه می‌گیرند.
وی راهکار مقابله با فساد و فحشا و کسانی که در پی ترویج آن در جامعه هستند را دعوت آن‌ها به حق، دین و شعائر الهی دانست و تشریح کرد: نماز، برجسته‌ترین شعائر الهی است و زندگی انسان را دچار تحول و دگرگونی و در مسیر تقوا قرار خواهد داد.
امام‌جمعه قزوین در ادامه به سالروز وفات شیخ بهایی اشاره کرد و گفت: شیخ بهایی از هنرهای نویسندگی، شاعری، فقاهت و شهرسازی برخوردار بود و هنر ایشان برگرفته از هنر الهی و دینی بود و اگر چنین هنری به ابتذال کشیده شود، هنر الهی و دینی به انحراف و ابتذال کشیده شده است.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: هنر چیزی است که انبیاء و اولیاء الهی برای انسان آورده‌اند و ایثار، شهادت، دفاع از حرم اهل بیت (ع) زیباترین هنرهایی است که باید پاس داشته شوند.
وی با تأکید بر این‌که هنر باید مبتنی بر ارزشها و فطرت الهی باشد، اضافه کرد: اگر به هنر مبتذل ایراد گرفته شود، مخالفت با هنر نیست و آن‌هایی که مخالفانِ ابتذال در هنر را مخالفان هنر معرفی می‌کنند دروغ می‌گویند و دروغ هم جزء بی‌هنری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: حضرت زینب (ع) با پیروی از مولا و امام خود، بحرانی‌ترین شرایط را هنرمندانه مدیریت کرد و با قدرت در مقابل دشمنان ایستاد و سخنرانی کرد و با این کار رسالت الهی خود را به نحو احسن مدیریت کرد و هیچ کسی حق ندارد این هنر را به ابتذال بکشاند.
امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: موفقیت‌هایی که در مقاومت منطقه به‌دست آمده را مرهون هنرمندی حضرت زینب (ع) در واقعه عاشورا و مردی از تبار انبیاء و اولیاء یعنی رهبر معظم انقلاب هستیم و این هنر باید در جامعه رواج پیدا کند.
وی حضور 750 هزار معتکف را نشان دهنده علاقه جوانان به تقوا و دین دانست و افزود: حضور فعال جوانان در مراسم اعتکاف نشان می‌دهد که جوانان ما علاقه‌مند به تقوا، دین و شعائرالله هستند و  علاقه‌ای به فحشا ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار