رئیس اردوگاه کار درمانی قزوين گفت: زندان به عنوان منبع پیشگیری ثانویه ،میتواند ارزشها و هنجارهای مورد نظر جامعه را به مجرمین منتقل نماید.
کد خبر: ۲۲۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 01 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین دکترسیدمحمدابراهیمی در جمع کارکنان این مرکز گفت: وجود محیط مناسب با محرک های کافی و امکانات آموزشی و فرهنگی می تواند بستر شکوفایی افراد را فراهم آورد.اگر نهادهای اجتماعی همچون خانواده و مدرسه نتوانند موثر عمل نمایند و افراد با انجام عمل مجرمانه وارد زندان شوند این محیط میتواند بستر مناسبی جهت شکوفایی قابلیتها و ظرفیتهای آنها گردد.
وي افزود:هر انسان با مجموعه ای از قابلیتها و ظرفیتها و نیل به شخصیت خاصی به دنیا می آید که با قرار گرفتن در محیط های سالم یا ناسالم،ساکن یا پویا ،اقدام به اعمال مجرمانه و یا شکوفایی تواناییهای خود می نماید.
رئیس اردوگاه كاردرماني قزوين اظهار داشت: بررسی عوامل موثر در رفتار زندانیان کاری تخصصی و نیازمند تفاهم و حرکت سیستمی می باشد که با شناسایی این عوامل کار اجرا آغاز میگردد و لذا استمرار سیاست های یکپارچه و دلسوزانه از ملزومات تحقق عوامل و عناصر تاثیر گذار در رفتار مددجویان به شمار میرود.
وي گفت:شناخت محیط زندان و ظرفیت های موجود جهت ایجاد تغییر در رفتار زندانیان ،گام نخست در فراهم نمودن بستر لازم برای ارائه آموزشهای تربیتی در قالب بسته های فرهنگی ،هنری، فنی و حرفه ای و ....می باشد که ارتقاء دانش فردی پرسنل در تسهیل فرایند مذکور موثر است.
دكتر ابراهيمي خواستار تامل و تفکر پرسنل در ارائه راهکارها و پیشنهادات در این خصوص گردید و عنوان کرد:زمان آن رسیده که طرحها و پیشنهادات موثر و مطالعه شده و قابل دفاع از سوی پرسنل با دیدگاههای متفاوت مطرح گردد تا بتوانند مسؤلین را در پیشبرد اهداف انسانی یاری نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار