فرماندار بافق گفت: یكی از اولویت های برنامه سال 95 این شهرستان تكمیل و راه اندازی بزرگراه یزد- بافق است.
کد خبر: ۲۲۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 07 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سید مهدی طلایی مقدم با بیان اینكه مقدمات لازم برای تسریع در تكمیل این پروژه فراهم است اظهار كرد: دو بانده شدن محور بافق - یزد باید هرچه زودتر تكمیل و بهره برداری از آن آغاز شود.

فرماندار بافق با اشاره به اینكه گروه های كاری با انتخاب دو پیمانكار به دو دسته تقسیم شده اند گفت : این گروهها با ماشین آلات مربوطه حتی روز های جمعه و تعطیل هم در قطعه باقی مانده مشغول به كار هستند.
وی فعالیت پیمانكاران در قطعه پایانی بزرگراه یزد - بافق و اجرای عملیات روسازی به روش جدید توسط پیمانكار دوم را مورد اشاره قرار داد و پیشرفت را مناسب خواند و ابراز امیدواری كرد: این پروژه طبق برنامه و اولویت سالجاری اجرایی و تكمیل شود.
وی خاطر نشان كرد: ادامه مسیر نیز با روش جدید در حال اجراست كه پس از زیر سازی ،عملیات روسازی آن به وسیله دو لایه 25 سانتی متر سیمان انجام و پس از آن آسفالت می شود.
فرماندار بافق افزود: پنج كیلومتر اول این قطعه مراحل زیر سازی و رو سازی آن به صورت بیس و ساب بیس تكمیل شده و به زودی آسفالت خواهد شد.
طلایی مقدم تصریح كرد: قطعه اول ابتدای شهر بافق توسط ماشین الات و امكانات شركت سنگ آهن مركزی بافق قبلا زیر سازی و برای آسفالت آماده شده است.
این مسوول اضافه كرد: همچنین از سوی شركت مذكور مبلغ 150 میلیارد ریال به طرح دوبانده سازی جاده مواصلاتی یزد ـ بافق به صورت امانی در قالب تحویل میلگرد برای ساخت ابنیه فنی، مساعدت شد.
رضایی مدیر كل سابق مسكن و راه سازی استان یزد چند ماه قبل در بافق به خبرنگاران گفته بود: كار ابنیه فنی این محور مواصلاتی تا پایان 94 تكمیل و آماده می شود.
به گفته او در صورت تامین اعتبار و كمك شركت سنگ آهن مركزی ایران، هر 10 كیلومتر این مسیر كه زیر سازی شود آسفالت خواهد شد و مورد بهره برداری قرار می گیرد كه تا كنون این موضوع عملیاتی نشده است.
به گزارش ایرنا، بزرگراه یزد- بافق به مسافت 100 كیلومتر با پیش بینی اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و هیات دولت به استان یزد است كه تاكنون قطعه اول و دوم آن به طول حدود 60 كیلو متر دو بانده سازی و افتتاح شده و آمد و شد در آن جریان دارد.
مرحله سوم آن به طول 43 كیلومتر در دست اجراست و مراحل پایانی خود را سپری می كند و ابراز امیدواری شده این فاز تا نیمه دوم امسال تكمیل و بهره برداری از مجموع پروژه آغاز شود.
برای تكمیل این مسافت 43 كیلو متری، اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال لازم بوده كه تامین شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار