فرمانده انتظامی ایلام ازدستگیری سارق حرفه ای که به تمام سرقت های خوداعتراف کرده بودخبرداد.
کد خبر: ۲۲۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 11 May 2016
فرمانده انتظامی ایلام ازدستگیری سارق حرفه ای که به تمام سرقت های خوداعتراف کرده بودخبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ فردین پیری گفت: در پی اجرای مداوم طرح های انتظامی پیشگیری از سرقت و کار اطلاعاتی، سارق حرفه ای شناسائی و دستگیر شد.

وی افزود: در اجرای این طرح یک نفر سارق حرفه ای لوازم داخل خودرو دستگیر که به 12 فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام تاکید کرد: با توجه به بررسی به عمل آمده یکی از عوامل وقوع سرقت وجود افراد مالخر است که اقدام به خریداری اموال مسروقه ار افراد سارق می کنند که طبق قانون این کار جرم و پیگرد قضایی دارد، لذا کسبه به هیچ عنوان وسیله ای را از افراد ناشناس خریداری نکرده و تنها از مراکز مجاز و قانونی خریداری کنند.

* محدودیت تردد ماشین آلات کشاورزی در جاده ها
رئیس پلیس راه استان گفت: ماشین الات کشاورزی جهت حرکت در جاده ها طراحی نشده اند لذا حرکت آنها در جاده ها با خطرات و مشکلات زیادی هم برای آنها و هم برای سایر رانندگان و استفاده کنندگان از جاده همراه است .

سرهنگ محسن ناصری گفت: گرچه در بسیاری از مواقع بدلیل بزرگ بودن ماشین آلات کشاورزی ، در صورت وقوع تصادف صدمات بدنی زیادی به راننده این وسایل نمی شود ، ولی به دلیل مقصر شدن راننده این وسایل در تصادفات دچار مشکلات زیادی نظیر پرداخت دیه و زندان و ... می شوند.

توصیه های این مقام انتظامی به رانندگان ادوات کشاورزی:
- نسبت به اخذ گواهینامه و بیمه نامه شخص ثالث و شماره گذاری وسیله خود اقدام کنند
- امکان دیده شدن خود را در شب به دیگر رانندگان بدهند با نصب چراغ قرمزخطر در عقب و استفاده از شبرنگ در قسمت عقب وسیله نقلیه و مالبندها مانند خرمنکوب،تریلر،گاوآهن و... تا از فاصله 200 متری دیده شوید

- بیشتر از یک دنباله بند را دنبال خود نکشند، متاسفانه بعضا مشاهده می شود که مثلا یک تراکتورچند یدک را بدنبال خود می کشد که این عمل بسیار خطر ناک و حادثه ساز است

- در کمباین ها تیغه دارای عرض بیشتر از حد مجاز و ترافیکی می باشد پس بدون تیغه حرکت کنید

- برای دیدن پشت سر، سر خود را برنگردانید، برای این کار از آیینه استفاده کنید و در هنگام گردش به سمت راست یا چپ از راهنما استفاده کنید .

- در شبها ببیند ، یعنی چراغهای بزرگ جلو سالم باشد و با روشن کردن آنها جلو و اطراف را ببینید

- چنانچه شانه راه عرض کافی دارد از روی آن حرکت کنید

- از سوار کردن افراد غیر ضروری خصوصا بچه ها در ماشین الات کشاورزی خودداری نمایید این کار در صورت واژگونی وسیله نقلیه می تواند مرگبار باشد .

در پایان امیدوارم که رانندگان ادوات کشاورزی نسبت به قوانین و مقررات پایبند باشند واین نکات را رعایت کنند و نتیجه این رعایت کردن ها منجر به کاهش حوادث و تصادفات این طیف از رانندگان در استان شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار