رفنسجانی مدعی شد:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه لغو برجام هنر نیست، عنوان کرد: اگر دولت لیست دستاوردهای برجام را منتشر کند، مخالفین نزد خانوادهایشان نیز به واسطه دروغهایی که گفته اند شرمنده می‌شوند.
کد خبر: ۲۲۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 13 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پذشته در جمع مردم قزوین در دانشگاه آزاد این شهر با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تمامی اعتبارات این دانشگاه از محل درامدهای خود بوده است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ریالی از دولت اعتبار نگرفته است، بیان کرد: این دانشگاه در خیلی از مواقع به دولت پول و اعتبار نیز داده است.
هاشمی رفنسجانی ادامه داد: هر دانشجویی که در دانشگاه دولتی جذب می شود به نسبت دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی 4 برابر از خزانه دولت استفاده میکند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای برجام بیان کرد: امروز در حوزه علمی نیز با برجام درب همه دانشگاه ها به روی دانشجویان ایرانی باز شده است .
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده ای چشم ها را بسته اند و فقط می گویند با برجام دستاوردی نداشته ایم بیان کرد: نفت این کشور را بابک زنجانی ها  می بردند و پول آن را نیز نمی دادند ولی امروز این روند تغییر کرده است.
این مسئول تأکید کرد: در دوره تحریم کشتی های ما را در بنادر راه نمی دادند و کشتی های دنیا نیز وارد بنادر ما نمی شدند اما امروز دو طرف از مبادلات تجاری استقبال میکنند.
وی بیان کرد: شخصیت های دنیا به این کشور نمی آمدند اما امروز این رفت و آمدها به قدری است که مسئولین کشورما وقت برای ملاقات ندارند و شخصیت های سیاسی  بسیاری در انتظار ملاقات هستند.
هاشمی با اشاره به اینکه چند بانک در دنیا به واسطه تنبیهاتی که امریکا در گذشته به لیل رابطه با ایران برای آنها انجام داده از مبادله با ایران هراس دارند اما بانک های بسیاری در دنیا هستند که آمادگی دارند تا با ما ارتباط برقرار کنند.
وی افزود: اگر دولت فهرست مشکلاتی که به واسطه برجام حل شده را منتشر کند این آقایانی که می گویند کاری نشده است باید در خانواده خود نیز شرمندگی را به واسطه دروغهایی که گفته اند تحمل کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز وضعیتمان در دنیا طبیعی است و در داخل نیز به واسطه وجود دانشمندان خوبی که داریم قدرتمند هستیم و این نشان میدهد به شرایط خوبی که در گذشته داشتیم برگردیم.
وی با بیان اینکه برگشتن به دوره خوب و با رونق گذشته طول خواهد کشید ، بیان کرد: در گذشته نصف صنایع این کشور یا به کلی تعطیل بوده و یا کاملا راکد بوده است.
آیت الله هاشمی با اشاره به اینکه از مجلس صد نماینده به رئیس جمهور نامه می نویسند که به طرف مذاکرده اولتیماتوم بده در غیر اینصورت برجام را متوقف کن،  اظهار کرد:  این افراد گمان میکنند که توقف برجام هنر است .
وی با بیان اینکه مصلحت ما این بوده که این برجام تحقق پیدا کند، گفت: بر روی کلمه به کلمه این برجام دو سال کار شده و تحقق آن امر کوچکی نیست .
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برجام دشمنانی نیز دارد، عنوان کرد: اسراییلی ها، کشورهای عربی منطقه ، حامیان اسراییل و جمهوری خواهان به شدت مخالف تحقق برجام هستند .
این مسئول با اشاره به اینکه در داخل نباید با این دشمنان هم صدا شویم و باید با مسئولین هم صدا شویم، ادامه داد: در کشور نیاز به وحدت داریم و اگر بخواهیم با اختلاف پیش برویم دشمنان ما از پنجره های اختالاف وارد کشور می شوند.
وی با طرح این پرسش که چرا باید در برابر هم به‌ایستیم و با یکدیگر برخورد کنیم و  یکدیگر را متهم کنیم، خاطرنشان کرد: چرا  مردمی را که صلاحیتشان احراز شده با عنوان عدم التزام به اسلام رد صلاحیت می کنیم.
آیت الله رفسنجانی در پایان یادآور شد: ما باید برادرانه همه مسایلمان را به درستی حل کنیم تا بتوانیم به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار