واکنش‌ها به یک سفر؛
حاشیه‌های سفر هاشمی رفسنجانی گویا قصد تمام شدن ندارد و واکنش‌ها به برخی از قسمت های صحبت وی همچنان در سطح استان و کشور ادامه دارد.
کد خبر: ۲۲۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 14 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین، هاشمی رفنسجانی روز پنجشنبه در سفری یک روزه به استان قزوین آمد و ضمن بازدید از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با مردم این استان نیز دیدار کرد.اما این سفر از ابتدا تا بعد از پایان نیز با خود حاشیه هایی را به دنبال داشته است.
عمده‌ترین حاشیه‌های سفر هاشمی به قزوین به سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام باز میگردد. هاشمی در این سخنان، با بیان اینکه دستاوردهای برجام بسیار بزرگ است، مخالفین را یا ناآگاه و یا دروغگو خواند و عنوان کرد: گر دولت فهرست مشکلاتی که به واسطه برجام حل شده را منتشر کند این آقایانی که می گویند کاری نشده است باید در خانواده خود نیز شرمندگی را به واسطه دروغهایی که گفته اند تحمل کنند.
این فراز از صحبت های هاشمی رفسنجانی بیشترین میزان واکنش را از سوی کارشناسان سیاسی به دنبال داشته است.
آن‌هایی که فرزندانشان با فرقه ضاله بهائیت هم نشین هستند باید خجالت بکشند
حجت‌الاسلام عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در دانشگاه آزاد قزوین مبنی بر اینکه اگر دستاوردهای برجام منتشر شود، پیش خانواده خود شرمنده می‌شوید، خاطرنشان کرد: تا آنجایی که ما می‌دانیم آمریکا در برجام با قصد نفوذ گام برداشته و افرادی که از آن‌ها به عنوان مسئولان انتظار می‌رفت علیه استکبار موضع‌گیری کنند امروز جزو مدافعان استکبار شده‌اند و قطعاً این موضع دشمن شادکن، ما را پیش خانواده‌هایمان شرمنده می‌کند.
در این خبر که در خبرگزاری فارس آمده، نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین تأکید کرد:‌ آن‌ها که با خواری و ذلت اقتدار، شرف و امنیت ملت ایران را زیر سؤال می‌برند، باید خجل و از این کارشان متأسف باشند چراکه این کار آن‌ها، موجب شرم ما است.
عابدینی اضافه کرد: امروز دستاورد برجام که بر آن تأکید دارند به رونق افتادن کارخانه‌های فرسوده فرانسوی و ایتالیایی است که از ورشکستگی به واسطه ایران در حال نجات است ولی کارخانه‌های داخلی کشور و همین شهر صنعتی قزوین هر روز رو به تعطیلی رفته و افراد زیادی از کارگران از کار بیکار می‌شوند؛‌ بله این دستاورد برجام موجب شرمندگی ما در نزد خانواده‌هایمان است.
وی عنوان کرد: آن‌هایی که حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران را با آمریکا معامله می‌کنند باید شرمسار باشند نه دلسوزان و دلسوختگان نظام که در برابر این مسائل احساس ناراحتی و شرم می‌کنند.
وی ادامه داد: در واقع آن‌هایی که فرزندانشان با فرقه ضاله بهائیت که همه مراجع بر انحراف آن‌ها تأکید دارند، می‌نشینند و نیز در دادگاه صالحه جمهوری اسلامی محکوم می‌شوند و حاضر نیستند اشتباهشان را بپذیرند باید خجالت بکشند.
اگر این ملت برجام را خوانده‌اند می‌دانند چه چیزی نصیب ملت ایران شده است
آیت‌الله اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز در گفتگو با فارس با اشاره به دستاوردهای بیان شده از سوی هاشمی عنوان کرد: چرا شرمندگی پیش خانواده مگر موضوع خانوادگی است که شرمندگی پیش خانواده باشد.
اسلامی ادامه داد: وقتی خود مسئولان ذی‌ربط و اقتصادی می‌گویند تقریباً هیچ چیزی گیر ما نیامده است چه لیستی را دولت مثلاً تنظیم کند و به ما بدهد تا بخوانیم، مگر تاکنون برجام را این ملت نخوانده‌اند، اگر این ملت برجام را خوانده‌اند می‌دانند چه چیزی نصیب ملت ایران شده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: اگر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی سه مورد از دستاوردهای برجسته برجام را در دانشگاه آزاد قزوین مقابل جمعیت دانشجویان و آحاد مردم بیان می‌کردند، مناسب بود.
سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با همان خبرگزاری بیان کرد: آقای رفسنجانی آیا تحریم‌ها برداشته شده است و سرمایه‌گذار خارجی جرأت دارد در کشور سرمایه‌گذاری کند، آیا پول‌های کشور آزاد شده، آیا غیر از این است که آمریکایی‌ها دو میلیارد دلار کشور را تصرف کرده‌اند و اروپایی‌ها از ترس آمریکایی‌ها جرأت معامله با ایران را ندارند.
اگر جرأت دارند حقایق را برای مردم پخش کرده و بیان کنند که چه کسی شرمنده است
وی با بیان اینکه در قبال برنامه‌ای که آقای هاشمی برای دولت روحانی کرد چیزی عاید کشور نشد، گفت: اگر جرأت دارند حقایق را برای مردم پخش کرده و بیان کنند که چه کسی شرمنده است، هاشمی شرمنده است یا ملت ایران یا مخالفان برجام، امروز خود دولتمردان یکی پس از دیگری اعلام می‌کنند که دستاوردی در خصوص برجام نداریم.
برخی افراد همچون آقای هاشمی روی برجام سرمایه‌گذاری حیثیتی کردند
فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل یکی دیگر از منقدین این سخنان است. وی گفت: برخی افراد همچون آقای هاشمی روی برجام سرمایه‌گذاری حیثیتی کردند و نمی‌توانند اذعان کنند که برجام درحال تبدیل به خسارت محض است.
وی یادآور شد: وقتی از آقای عراقچی درباره برجام می‌پرسند می‌گوید که متن برجام نقض نشده بلکه روحش نقض شده است در حالی که در بند ۲۴، ۲۶، ۲۸ و ۲۹ مقدمه برجام و در پیوست دو بند ۴، ۱، ۴ که مربوط به نقل و انتقالات مالی است برجام نقض شده است. بنابراین دولتی‌ها در عمل کار خود را توجیه می‌کنند.
ایزدی ادامه داد: دولت آمریکا و دیگر قوای این کشور هر هفته یک قانون ضد ایرانی علیه ایران مصوب می‌کنند یا پول‌های ایران را می‌دزدند و یا فعالیت دیگری صورت می‌دهند و این به دلیل این است که بعضی‌ها در داخل به جای توجه به منافع ملی منافع شخصی و حزبی را در نظر گرفته‌اند که در راس آنها آقای هاشمی قرار دارد.
آقای هاشمی از افرادی که دقیق و منصفانه گزارش می‌دهند، اطلاعات بگیرد
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با شهر مینو به اظهارات هاشمی رفسنجانی در قزوین واکنش نشان داد.
وی افزود: اگر آقای هاشمی‌رفسنجانی مانند ما که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ریز موضوع را پیگیری می‌کنیم و ریز نحوه اجرای برجام را می‌دانیم، وارد موضوع می‌شدند، قطعاً متوجه می‌شدند که برجام دستاوردی نداشته است، برجام نه تنها دستاوردی نداشته بلکه حتی بعد از توافق برجام، تحریم‌های جدید و دیگری هم علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد آقای هاشمی‌رفسنجانی بهتر است از افرادی که دقیق و منصفانه گزارش می‌دهند، اطلاعات بگیرد.
حال باید منتظر ایستاد و نظاره گر ادامه این واکنشها بود.
برچسب ها: حاشیه ، هاشمی ، قزوین
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
سلامسر دبیر محترم پیشنهاد میشود شهروند خبر نگاران را در شهرستانها سازماندهی فرمایی یک شماره ایرانسل و کانال یلگرام هزینه اش هست ممنون .احمد قزوینی نماینده قزوین در نوشهر مازندران
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان قزوين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
جناب آقاي انوشيروان محسني بند پي رياست محترم سازمان بهزيستي كشور

سلام علیکم


احتراماً به استحضار می رساند تعدادی از نیروهای فعال و کاردان در این اداره کل تحت عنوان رسمی کارگری مشغول به انجام وظیفه هستیم که اغلب دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بوده که متاسفانه مزایای مندرج در احکام کارگزینی و سایر مزایای جانبی از جمله بدی آب و هوا، محرومیت مناطق جنگی حق تحصیلات دانشگاهی و سختی کار و … شامل ما نمی شود.

جالب اینکه چارت خالی سازمانی داریم که با توجه به سوابق و تخصصی که هر کدام از ما در مشاغلی که سالها در آن کار می کنیم و تجربه کافی را کسب نموده ایم.

در اداره ای که در آن هستیم حتی اگر چارت خالی نیز نداشته باشد مسئولین محترم سازمان می توانند از مرکز درخواست پست جدید نمایند.

حال این این سوال برای همه ما پیش آمده که ما واقعاً چه نوع استخدامی هستیم نه مثل کارگران مشمول قانون کاریم و نه مانند همکاران خدمات کشوری! موقع پرداخت پاداش پایان سال، عیدی ما باید اندازه مبلغ عیدی کارمندان رسمی باشد چونکه حقوق ما از محل بند (( و )) تبصره ۱۹ قانون بودجه و از طریق خزانه پرداخت می شود. اگر تفاوت ما از نوع بیمه باشد که نیروهای پیمانی و قرادادهای کار معین نیز بیمه تأمین اجتماعی می باشند!

مسئولین باید به این امر مهم توجه داشته باشند که ما کارگر شرکتهای خصوصی و یا کارخانجات نیستیم بلکه ما به استخدام سازمانی کاملاً دولتی درآمده ایم.

لذا جهت احقاق حقوق و پرهیز از تبعیض و ایجاد عدالت اداری ما کارکنان رسمی کارگری شاغل در اداره دولتی خواهان تبدیل وضعیت در قالب طرح از رسمی کارگری به رسمی کشوری و یا پیمانی می باشیم تا بتوانیم همانند کارکنان رسمی از قانون نظام هماهنگ و خدمات کشوری بهره مند شویم و این مشکل کلیه همکاران رسمی کارگری بهزیستی سراسر کشور می باشد .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار