رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: وضعیت امنیتی و اخلاقی استان قزوین قابل قبول است اما برای پیشگیری باید با استفاده از ظرفیت همه مراکز دانشگاهی و اجرایی راهکار مدونی را عملیاتی کنیم.
کد خبر: ۲۳۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 16 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جمال انصاری ظهر دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که در دادگستری برگزارشد اظهارداشت: در سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دستگاهها امنیتی اقدامات خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد اما به نظر می رسد بستر مناسبی برای اقدامات پیشگیرانه در استان و کشور فراهم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: هر چند در حوزه اقدامات پیشگیرانه در ابتدای راه هستیم اما با تعامل و همکاری مشترک و استفاده از دیدگاههای کارشناسی می توان در این زمینه بهتر عمل کرد و به نتایج مناسبی رسید.

انصاری تصریح کرد: باید توقع خود را با توجه به امکانات و ابزارهای اجرایی هماهنگ کنیم و در شرایطی که بسترسازی لازم صورت نگرفته نمی توان انتظار داشت فقط با امور پیشگیرانه و فرهنگ سازی به اهداف خود دست یابیم.

وضعیت امنیتی و اجتماعی استان قابل قبول است

انصاری یادآورشد: با بررسی همه جوانب می توان گفت وضعیت امنیتی و اخلاقی وهنجاری استان قزوین غیر متعادف نیست و قابل قبول است هر چند در این حوزه کاهش اسیب های اجتماعی باید با حساسیت و جدیت مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سیر نزولی و نرم برخی جرائم در استان بیانگر اقدامات انجام شده در حوزه برخورد و پیشگیری است که امسال باید در حوزه پیشگیری فعالیت بیشتری صورت گیرد.

انصاری گفت: اقدامات قهری و انتظامی در کاهش آسیب ها و جرائم نقش بیشتری داشته و شاید بخش کمی از کاهش جرائم مربوط به امور پیشگیرانه است که این موضوع نشان می دهد هنوز نیازمند بسترسازی و کارهای بیشتری هستیم تا نتایج بهتری رقم بخورد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد:بایدتلاش کنیم برنامه ریزهای ما درمسیر تحقق منویات رهبری برای کاهش آسیب های اجتماعی و آموزش درست مسائل و آشنایی مردم با مقررات و قوانین باشد و در این راستا دغدغه همه ما باید کاهش اسیب های اجتماعی در بخش های مختلف باشد.

وی اضافه کرد: مراکز دانشگاهی باید کمک کنند تا با بررسی مسائل گذشته بهترین راهکارها برای پشگیری از جرائم در استان استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار