دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دادستانی آماده همکاری با مجموعه مدیریت شهری برای ارتقاء چهره ظاهری شهر قزوین، ساماندهی تبلیغات شهری و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان این بخش است.
کد خبر: ۲۳۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 16 May 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز در جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر قزوین که با دستور کار ساماندهی تبلیغات شهری و تعیین ضوابط اجرایی و قانونی برای آن و نیز ساماندهی وانت بارها و دستفروشان برگزار شد، اظهار کرد: دادستانی نیز در رابطه با موضوعات مطروحه دغدغه دارد.

وی افزود: در این راستا نیز دادستانی آماده همکاری با مجموعه مدیریت شهری برای ارتقاء چهره ظاهری شهر قزوین، ساماندهی تبلیغات شهری و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان این بخش است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: تعیین تکلیف وضعیت کاری افرادی که به دلایل مختلف اقدام به دستفروشی کرده‌ و با خودرو خود در معابر و مسیرهای مختلف موجب بروز مشکلات ترافیکی و اختلال در مسیر رفت و آمد شهروندان می‌شوند از دیگر موضوعات مطروحه در دادستانی است.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی نیز به نحوه تبلیغات سازمان‌ها و کانون‌هایی که بی‌قاعده تبلیغات می‌کنند، نقد دارد و هدف ما اصلاح قوانین موجود برای نظم‌بخشی به جامعه است.

وی اضافه کرد: اگر در زمان اجرا تمام دستگاه‌های متولی پای کار و هم‌صدا باشند، بیش از 80 درصد امور تمام شده و ضمن اینکه اطلاع‌رسانی‌های مقتضی باید انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در رابطه با ساماندهی دستفروشان و وانت‌بارها نیز گفت: دستفروشان نیز باید در روزبازارها ساماندهی شوند و برای وانت بارها تمهیدات خاصی در نظر بگیریم، ضمن اینکه خواستار برگزاری جلسات مشترک هستیم تا بتوانیم در این بخش‌ها جدی‌تر ورود پیدا کنیم.

صادقی‌نیارکی عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و افزایش برنامه‌های آموزشی و به خصوص در حوزه فرهنگ شهروندی را بسیار مهم و ضروری است.

این مسؤول بیان کرد: تمرکز بیشتر روی این بخش‌ها موجب پیشتازی شهروندان در موضوعات مختلف شده و ما را به جایی می‌رساند که ضمن مطالبه حقوق شهروندی از یکدیگر و متولیان امر، رعایت بسیاری از مسائل را در دستور کار خود قرار می‌دهند و حتی از عدم تحقق مطالبات و حقوقشان گله‌مند هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به موضوعات جانبی که از سوی اعضای شورا در رابطه با ضوابط برخورد با سگ‌گردانان در شهر و بانوانی که با عدم رعایت پوشش مناسب اقدام به دوچرخه سواری می‌کنند، تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ غربی به خوبی توانسته فرهنگ بومی ما را تحت تأثیر خود قرار دهد.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری که امنیت اخلاقی را بسیار مهم دانسته و راهکار تأمین آن را در انجام کار فرهنگی دانستند، باید به این سمت سوق یابیم.

وی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی ایران دوچرخه‌سواری بانوان در ملأ عام ممنوع است و یک امر ضروری به شمار نمی‌آید تا برایش برنامه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار